مزایای امنیت بیومتریک برای شرکت‌های فین‌تکی

طبق گزارش Cybersecurity Ventures، ارزش پیش‌بینی شده جرائم سایبری تا سال 2025 در مقایسه با 2 میلیارد دلار در سال 2014، به سالانه 10.5 میلیارد دلار می‌رسد.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ این رشد عظیم، نشان می‌دهد که هزاران شرکت و میلیون‌ها کاربر سالانه تحت سرقت دیجیتالی قرار می‌گیرند و این ارقام میل به صعود دارد. بدین منظور، شرکت‌های مالی تلاش می‌کنند کلیه اقدامات امنیتی موجود را به کار ببندند تا اطلاعات خود و مشتریان خود را از حملات احتمالی سایبری در امان بدارند.

بنابراین، بهترین راه برای تغییر یک سیستم امنیتی به یک اکوسیستم محافظت‌شده سطح بالاتر، استفاده از بیومتریک است.

 

مزایای امنیت بیومتریک برای شرکت‌های فین‌تک

از جمله مزایای امنیت بیومتریک برای شرکت‌های فین‌تک باید به تجربه کاربری فوق العاده، امنیت و اطمینان بالا، سیستم ضد جعل، دسترسی غیرقابل انتقال اشاره کرد.

الگوریتم‌های بهبود و ارتقاء یافته تشخیص چهره، در حال تبدیل شدن به یکی از فناوری‌های اصلی بانکداری دیجیتال در سال 2021 هستند. توسعه این الگوریتم‌ها افراد را قادر می‌سازند تا جلوی یک دستگاه بایستند و بدون هیچ گونه تماس فیزیکی با حسگر مربوطه، شناسایی شوند.

یک روش قدرتمند دیگر برای حفظ امنیت اطلاعات مالی کاربران انتهای زنجیره، به کارگیری یک دستگاه پیشرفته اثر انگشت است که اکنون در تلفن‌های همراه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای مثال، اپل از TouchID و اندروید از اسکنر اثر انگشت برای تشخیص هویت به شکلی صحیح و ایمن، استفاده می‌نمایند.
به علاوه، کووید-19 موجب تمایل شدید به سمت روش‌های جدید در زمینه خدمات مالی شده است؛ یعنی روش‌های تشخیص بیومتریک بدون تماس و سیستم‌های هوشمند دسترسی، که برای به حداقل رساندن ریسک‌های امنیتی تلاش می‌کنند و از حملات احتمالی سایبری جلوگیری می‌نمایند.

به طور خلاصه، امنیت بیومتریک، یکی از روند‌های برتر فین‌تک در سال 2021 است که برای شرکت‌های مالی و نیز میلیون‌ها مشتری در سراسر جهان، مزایای زیادی به دنبال دارد.

 

منبع ascendixtech
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.