دیگر خبری از شعب شلوغ بانک ملی نیست!

در دهه اخیر گسترش و نفوذ اینترنت ثابت و همراه از یک طرف و تمایل به استفاده از ابزارهای دیجیتالی مثل انواع کامپیوتر و گوشی هوشمند از طرف دیگر سبک زندگی ایرانی‌ها را تغییر داده است بطوریکه بر اساس آمار مختلف در حال حاضر بیش از 70 درصد ایرانیان تلفن‌ هوشمند دارند و از این طریق به بسیاری از خدمات بانکی، مالی و غیرمالی به راحتی دسترسی پیدا کرده‌اند.

بانک ملی نیز به عنوان یکی از بانک‌های دولتی و قدیمی در نظام بانکی ایران که به داشتن شعبه در هر کوی و برزنی و البته شلوغ بودن همیشگی شعب معروف بوده، در دهه اخیر همراه با تغییر سبک زندگی مشتریان خود، تغییر سبک بانکداری را شروع کرد و امروزه تقریباً تمام خدمات مورد نیاز مشتریان را در جیب آنها جا داده است!

حالا در سال 1400 دسترسی به خدمات متنوع بانکی بدون حضور در شعبه یک رویای دست نیافتنی برای مشتریان بانک ملی نیست، بلکه خدمات مختلفی مثل افتتاح حساب، ثبت امضا، درخواست تسهیلات، صدور دسته چک، کارت هدیه و حتی نقل و انتقال پول نقد در هر گوشی هوشمندی در دسترس مشتریان است.

دیگر خبری از شعب شلوغ بانک ملی نیست!

اگر ده سال پیش یعنی در سال 90 به یک مشتری بانک ملی می‌گفتید می‌توانید از طریق گوشی موبایل خود بدون نیاز به حضور در شعب شلوغ بانک ملی افتتاح حساب کنید، حتماً به شما می‌خندید و این خدمات را رویایی دور از دسترسی تصور می‌کرد. ولی حالا از طریق شعبه دیجیتال بانک ملی یعنی نشان بانک می‌توانید از طریق اپلیکیشن بام، بله و ایوا افتتاح حساب و امضای دیجیتال خود را ثبت کنید، تسهیلات و کارت هدیه دریافت کنید، دسته چک بگیرید و از تمامی خدمات مبتنی بر کارت و حتی مسدودی کارت بهره‌مند شوید.

اگر تا همین چند سال پیش برای دریافت تسهیلات باید حتماً به شعبه مراجعه می‌کردید، مدارک متنوعی به بانک ارائه می‌دادید و  بعد از کلی کاغذ بازی در صف تسهیلات تا هفته‌ها و ماه‌ها منتظر می‌ماندید، ولی حالا گرفتن تسهیلات بدون تردد در شعبه و بدون ضامن یک خدمت در دسترس است. امروزه مشتریان بانک با نشان بانک می توانند از طرق مختلف اعم از سهام عدالت و یا زرنشان از این اتفاق خوشایند بهره مند شوند.

امروزه کاربرانی که سهام عدالت دارند و این سهام نیز در بانک ملی ایران است؛ میتوانند سهام عدالت خود را وثیقه قرار داده و به کمک آن تا سقف 10 میلیون تومان وام به صورت کارت اعتباری دریافت کنند و بوسیله آن از فروشگاه های طرف قرارداد بانک ملی همچون فروشگاه‌های رفاه، وین مارکت، پاکشوما و شبکه فروشگاه های طرف قرارداد ملی بازار استفاده کرد.

اگر تا همین چند سال پیش برای واریز وجه نقد خود به حساب بانک ملی باید حتماً به شعب بانک مراجعه می‌کردید، نوبت می‌گرفتید و در صف‌های طولانی منتظر می‌‌ماندید، حالا در هر ساعت شبانه روز می‌توانید از طریق کیف پول موبایلی جیبام و با استفاده از سرویس واریز و برداشت وجه نقد از خودگردان با اسکن بارکد دستگاه خودگردان توسط برنامه موبایلی همراه بام اقدام به انتخاب نوع تراکنش، صدور مجوز و ورود مبلغ نموده و بدون تماس با دستگاه اقدام به واریز و برداشت از دستگاه خودگردان کنید.

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد، بانک ملی تحول شعب خود را نیز فراموش نکرده است، اگر تا همین چند سال پیش ورود به  شعب شلوغ و بدون جذابیت بانک ملی هیچ حس خوبی را به شما القا نمی‌کرد ولی حالا با طراحی شعب ملی پلاس، یک مشتری بانک می‌تواند همزمان از خدمات سلف سرویس بانکی با کمک مشاورین متخصص استفاده کند، از خوردن یه کافه گلاسه لذت ببرد و تجربه حضور در این شعبه را با گرفتن یک عکس سلفی در شبکه های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بگذارد.

این موارد فقط تعداد کمی از سرویس‌ها و خدمات هیجان انگیز و مدرن بانک ملی است که در اختیار مشتریان قرار گرفته است. بانک ملی در چند سال آخر دهه 90 شمسی با رونمایی از ابزارها و سرویس‌های مختلف دیجیتالی بانکی که مورد نیاز مشتریان بانکی بود، علاوه بر اینکه بانک‌های دیگر را به حضور در دنیای خدمات غیرحضوری ترغیب کرد، بلکه در دوران کرونا هم نقش موثری در کاهش مراجعه مشتریان به شعبه و در نتیجه کاهش ابتلای مشتریان و کارکنان به این ویروس منحوس داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.