پاداش ۳۰ دلاری دولت السالوادور به شهروندانش برای استفاده از بیت کوین

رئیس جمهور السالوادور اعلام کرد ۳۰ دلار ارز مجازی وارد حساب هر شهروندی می شود که اپلیکیشن کیف پول چیوو را دانلود کرده و با شماره تلفن و شماره ملی خود به عنوان یک کاربر ثبت نام کرده است.

نجیب ابوکیله، رئیس جمهور السالوادور، با تاکید بر قانون جدید این کشور در قانونی کردن استفاده از بیت کوین، اعلام کرد به هر کدام از شهروندان السالوادور که برای کیف پول دیجیتالی ثبت نام کرده‌اند 30 دلار ارز مجازی اهدا می‌کند.

ابوکیله طی یک سخنرانی در روز پنجشنبه گفت دولت این کشور کیف پول بیت کوین خود را به عنوان «چیوو» راه‌اندازی می‌کند. این 30 دلار ارز مجازی وارد حساب هر شهروندی می شود که اپلیکیشن کیف پول چیوو را دانلود کرده و با شماره تلفن و شماره ملی خود به عنوان یک کاربر ثبت نام کرده است.

وی گفت قانون تبدیل شدن بیت کوین به یک ارز ملی در السالوادور از هفتم سپتامبر (شانزدهم مرداد) اجرایی می‌شود.

رئیس جمهور السالوادور اظهار داشت استفاده از این ارز مجازی به جذب سرمایه گذاری، تقویت مصرف و کاهش هزینه ارسال درآمد میلیون‌ها شهروندی که در خارج کار می‌کنند به داخل کشور کمک می‌کند. حساب های بانکی دلاری به دلار باقی می‌مانند و حقوق و دستمزدها همچنان به دلار پرداخت خواهند شد.

وی گفت:«چرا این قانون را تصویب کردیم؟ سرمایه بازار بیت کوین در سراسر جهان 600 هزار دلار است و اگر این کار را انجام دهیم، سرمایه‌گذاران و گردشگرانی که مالک بیت کوین هستند می‌توانند به کشور بیایند و این به نفع شهروندان و اقتصاد السالوادور است».

ابوکیله گفت دانلود کیف پول چیوو از ماه سپتامبر امکان پذیر خواهد بود.

وی تاکید کرد دولت آموزش های لازم را به کسب و کارهایی که با بیت کوین نقل و انتقال می‌کنند می‌دهد و به دنبال بهبود شرایط اینترنت و گوشی‌های هوشمند است تا استفاده از این ارز مجازی را تشویق کند. کسب و کارهایی که از نظر فنی نمی‌توانند پرداخت‌های اینترنتی را قبول کند از این قانون معاف می‌شوند.

صندوق بین‌المللی پول از این اقدام السالوادور انتقاد کرده و بانک جهانی درخواست دولت این کشور برای کمک به اجرای این قانون را رد کرده است. موسسات مالی جهانی عقیده دارند اجرای شتابزده این سیستم پرداخت جدید، مخاطرات جدی به دنبال دارد.

منبع تسنیم
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.