پنج پیش‌بینی سازنده فین‌تک 2.0

همانطور که دوره رکود قبلی منجر به شکوفایی فین‌تک 1 گردید، همه‌گیری کرونا نیز موجب تسریع استفاده از روش‌های دیجیتال شده و عصری جدید از فین‌تک را پدید آورده که ما آن را فین‌تک 2 نامیده‌ایم.  

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ در وایت‌ پیپر فین‌تک 2.0 که به تازگی منتشر شده است، Money20/20، دیدگاه خود در مورد عصر جدید فین‌تک را با توجه به ورود به مرحله بعد از کووید-19، بیان می‌کند.

این مقاله، تغییرات  اساسی در صنعت را پیش‌بینی می‌کند؛ که یکی از نمونه‌های قابل توجه آن، گسترش کاربرد ارزهای دیجیتال در امور بانکداری در سه تا پنج سال آینده می‌باشد.

آینده فین‌تک

پیش‌بینی Money20/20 در این گزارش راجع به آینده فین‌تک این است که یکی از برندگان عمده این عصر، ارزهای دیجیتال هستند به طوری که در سه تا پنج سال آینده، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی پنج اقتصاد از ده اقتصاد بزرگ، در بازار در گردش خواهد بود.

پنج پیش‌ بینی سازنده فین تک

اگرچه ارزهای دیجیتال موجود و رمزارزها نظیر بیت‌کوین و اتریوم، در حمایت از رمزارزها برای اقتصادهای نوظهور نقش خواهند داشت، اما این مقاله پیش‌بینی می‌کند بیشتر اقتصادهای توسعه یافته، به زودی توکن‌های خود را که پشتوانه حاکمیتی دارد را منتشر خواهند کرد.

این تحقیق سپس پتانسیل فوق‌العاده برای شرکت‌های فین‌تک در این نقطه عطف را نشان می‌دهد و پیش‌بینی می‌کند سه جایگاه از ده جایگاه برتر برای باارزش‌ترین شرکت‌های جهان، در پنج سال آتی مربوط به بخش فین‌تک خواهد بود، همان‌طور که شرکت‌های فناوری در دهه گذشته، 7 مورد از 10 جایگاه برتر را به خود اختصاص دادند.

امروزه محرک‌های کلیدی در وضعیت عصر جدید فین‌تک نقش دارند. محیط کلان فعلی که جهان در آن واقع شده است، تغییرات عملیاتی که در فضای گسترده‌تری از فناوری در حال وقوع هستند و نحوه تاثیر اطلاعات بر بازدهی، در تغییرات پیش رو موثر خواهد بود.

طبق این وایت‌پیپر، پنج پیش‌بینی که در ادامه ذکر شده است، به ترتیب اجزای سازنده فین‌تک 2 خواهند بود:

1- دارایی‌ها و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC): پنج اقتصاد از ده اقتصاد بزرگ دنیا، دارای CBDC خواهند بود.

2- مجموعه فناوری بانکداری: فناوری های بانکی عمدتاً بر پایه ابر و دارای مولفه‌های مهم پردازش مرکزی به صورت منبع باز خواهند بود.

3- تجربه‌های تجاری: 20% از تراکنش‌های تجاری خرده‌فروشی مربوط به الگوریتم‌های دیجیتال کراس پلتفرم شخصی‌سازی شده خواهد بود.

4- دیتا: مانند وضعیت امروزه ویندوز، اونیکس، مک، اندروید و iOS، پلتفرم‌های دیتا با تغییر صنعت از داده کلان به داده خوب (Good Data) به سیستم عملیاتی جدید تبدیل خواهد شد.

5- اکوسیستم: شرکت‌های فین‌تک، سه جایگاه از ده جایگاه برتر باارزش‌ترین شرکت‌ها را به خود اختصاص خواهند داد.

به گفته سنجیب کالیتا، سردبیر Money20/20، «فین‌تک در دوره کرونا به جزئی حیاتی از اقتصاد تبدیل شده است و با ورود به دوره پساکرونا، مهمتر نیز خواهد شد. همانطور که دوره رکود قبلی منجر به شکوفایی فین‌تک 1 گردید، همه‌گیری کرونا نیز موجب تسریع استفاده از روش‌های دیجیتال شده و عصری جدید از فین‌تک را پدید آورده که ما آن را فین‌تک 2 نامیده‌ایم».

 

منبع paymentscardsandmobile
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.