کمک مالی پرسنل بانک کارآفرین به آزادی زندانیان جرائم مالی غیر عمد سرپرست خانوار

با جمع آوری کمک های نقدی کارکنان بانک کارآفرین و مشارکت انجمن حمایت زندانیان مرکز، تعدادی از سرپرستان خانوار که به دلیل جرائم مالی غیرعمد به زندان افتاده اند در آستانه آزادی و بازگشت به آغوش خانواده شان قرار گرفتند.

 

 بانک کارآفرین در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود و اشاعه فرهنگ انسان دوستی و کمک به اقشار نیازمند با اجرای کمپینی داخلی به جمع آوری کمک های نقدی برای آزادی زندانیان سرپرست خانوار جرائم مالی غیرعمد اقدام کرد که این مهم با استقبال بی نظیر کارکنان بانک روبرو شد و در مدتی اندک، حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال جمع آوری گردید. صبح چهارشنبه، دوم تیرماه ۱۴۰۰ طی مراسمی با حضور رئیس هیات مدیره، مدیر امورحقوقی و مدیر توسعه سرمایه انسانی بانک کارآفرین، مبلغ جمع آوری شده در اختیار رئیس انجمن حمایت از زندانیان مرکز قرار گرفت تا برای آزادی آن دسته از سرپرستان خانوار که به دلیل جرائم مالی غیرعمد از خانواده خود دور شده اند، اختصاص پیدا کند.

در این مراسم محمدرضا خورسندی، رئیس هیات مدیره، شفافیت در امور مختلف را از نقاط قوت بانک کارآفرین دانست و با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ کمک به اقشار نیازمند و زندانیان جرائم مالی غیرعمد، گفت: «هیچ چیز بدتر از این نیست که انسان ها آزادی خود را از دست بدهند.

افرادی که به دلیل ارتکاب به جرائم غیرعمد و مشکلات مالی به زندان افتاده اند، برخی هایشان سرپرست خانوار هستند و عدم حضورشان می تواند منجر به از هم پاشیدن خانواده شان هم بشود.» خورسندی با بیان اینکه برخی از این زندانیان به دلیل بدهکاری اندک در زندان هستند، افزود: «بانک کارآفرین چندی پیش به کارکنان خود پیشنهاد داد تا برای آزادی زندانیان سرپرست خانوار که به دلیل مشکلات مالی در زندان هستند، کمک کنند که این مهم با استقبال قابل توجه همکاران روبرو شد. امیدواریم بتوانیم این مسیر را با قدرت و گستره بیشتری ادامه دهیم تا افراد بیشتری به آغوش گرم خانواده خود بازگردند.» رئیس هیات مدیره بانک کارآفرین همچنین اظهار امیدواری کرد فرهنگ انجام امور خیر بیش از پیش در بین همه بانک ها ترویج پیدا کند.

سهراب صادقی، مدیر توسعه سرمایه انسانی نیز در این مراسم با بیان اینکه بانک کارآفرین همواره به انجام امور خیر تاکید داشته و در زمان بروز حوادث غیرمترقبه از قبیل سیل، زلزله و … در کنار هموطنان، حضوری پررنگ داشته است گفت: در میان افرادی که در زندان حبس هستند کسانی هستند که ناخواسته و به دلایل مختلف غیرعمد، گرفتار شده اند و علاوه بر فرد زندانی، خانواده ایشان هم تحت تاثیر زندانی شدن او قرار می گیرند و با مشکلات متعددی روبرو می شوند. با آزادی سرپرست های خانوار می توان به کاهش آمار زندانیان جرائم مالی غیرعمد کمک کرد.

هادی عمادی انور، مدیر امور حقوقی نیز با اشاره به غیرعمد بودن جرائم این قبیل زندانیان، گفت: «این افراد اگر آزاد شوند، تامین کننده معاش خانواده شان خواهند بود به همین دلیل باید تلاش کنیم تا فرهنگ کمک به این قبیل افراد ترویج پیدا کند.»

رئیس انجمن حمایت زندانیان مرکز نیز ضمن قدردانی از بانک کارآفرین، بر لزوم تلاش بیشتر همگانی برای اشاعه فرهنگ کمک به اقشار نیازمند خصوصا زندانیان جرائم غیرعمد تاکید کرد. جبار باقری گفت: «هماهنگی های لازم توسط ستاد دیه انجمن انجام می شود تا به زودی آن دسته از سرپرستان خانوار که به دلیل جرائم غیرعمد و مشکلات مالی در زندان هستند، آزاد شوند و نزد خانواده های خود برگردند.»در پایان این مراسم، مبلغ جمع آوری شده تحت یک فقره چک به ارزش ۲ میلیارد و ۳۹۳ میلیون ریال در اختیار رئیس انجمن حمایت زندانیان مرکز قرار گرفت تا برای آزادسازی زندانیان جرائم مالی غیرعمد که سرپرستی خانواده خود را برعهده دارند، صرف شود. به این ترتیب به زودی تعدادی از سرپرستان خانوار از زندان آزاد و به آغوش خانواده خود بازخواهند گشت.

منبع بانک کارآفرین
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.