نقشه بازار ارزهای دیجیتال در صرافی بیت‌پین رونمایی شد!

نقشه بازار ارزهای دیجیتال یک نوع تصویرسازی از اطلاعات و شبیه یک صفحه‌ی شبکه‌ای است که از خانه‌های رنگی در کنار هم ساخته‌شده است. مفهوم نقشه بازار برای اولین بار در سال ۱۹۹۱ میلادی، توسط طراح نرم‌افزار کروماک کینی (Cormac Kinney) برای نمایش اطلاعات بازارهای مالی معرفی شد.

نقشه بازار ارزهای دیجیتال با هدف بررسی سریع و آسان وضعیت بازار و با توجه به درخواست مکرر کاربران صرافی ارز دیجیتال بیت پین، رونمایی شد. با کمک این ابزار می‌توان مثبت یا منفی بودن بازار را در حداقل زمان، بررسی کرد.

نقشه بازار چیست؟

نقشه بازار که یک هیت‌مپ (HeatMap) یا همان نقشه حرارتی (رنگی) بازار ارزهای دیجیتال است، به معامله‌گران رمزارزها کمک می‌کند تا وضعیت صعود و سقوط قیمت ارزهای دیجیتال را در یک صفحه و به سادگی مشاهده کنند. این نقشه اطلاعاتی همچون درصد تغییرات قیمت، قیمت فعلی و حجم هر کوین در بازار را به کاربران در یک صفحه نمایش می‌دهد. نقشه بازار بیت‌پین ویژگی‌های متنوعی برای بررسی بهتر وضعیت بازار دارد. امکان نمایش قیمت ارزها براساس تتر یا تومان، حجم بازار یا حجم معاملات، نمونه‌هایی از این ویژگی‌های طراحی شده هستند.

این نقشه  یک نوع تصویرسازی از اطلاعات و شبیه یک صفحه‌ی شبکه‌ای است که از خانه‌های رنگی در کنار هم ساخته‌شده است. مفهوم نقشه بازار برای اولین بار در سال ۱۹۹۱ میلادی، توسط طراح نرم‌افزار کروماک کینی (Cormac Kinney) برای نمایش اطلاعات بازارهای مالی معرفی شد.

نقشه بازار ارزهای دیجیتال را کجا ببینیم؟

نمای کلی بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از منو سایت صرافی ارز دیجیتال بیت پین یا نشانی bitpin.ir/heatmap مشاهده کنید. دسترسی این ابزار از طریق اپلیکیشن خرید و فروش ارز دیجیتال بیت پین نیز امکان‌پذیر است.

 

رنگ‌های نقشه بازار ارزهای دیجیتال نشان‌دهنده چه هستند؟

در نقشه بازار ارزهای دیجیتال، هر خانه نماینده یکی از رمزارزها است. با تحلیل رنگ‌های هر ارز دیجیتال می‌توانید وضعیت آن ارز دیجیتال را در بازار مشخص کنید. رنگ سبز نشان صعود نسبت به قیمت روز قبل و رنگ قرمز نشان سقوط نسبت به قیمت روز قبل است. هر چه این خانه‌ها پررنگ‌تر باشند میزان سود یا زیان بیشتر است. نکته حائز اهمیت دیگه اندازه خانه‌هاست. هر چه خانه‌ها بزرگ‌تر باشند حجم بیشتر معاملات را نشان می‌دهند. خانه‌های کوچک معمولا حجم کمک معاملات را در روز کاری بازار سپری کرده‌اند.

به‌ طور خلاصه می‌توان گفت که این رنگ‌ها دامنه‌ی نوسانات ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهند که می‌توانند به سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ارزهای دیجیتال، برای تصمیم‌گیری در تعیین اهداف و نقاط ورود و خروج، بسیار کمک کنند.

به طور خلاصه، می‌توان گفت که نقشه بازار یک دید کلی از نمای بازار ارزهای دیجیتال را به کاربران ارائه می‌دهد.

صرافی بیت پین یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال ایران است که امکان معامله بیش از ۵۰ ارز دیجیتال را برای کاربران ایرانی فراهم کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.