آیا خودپردازها به احراز هویت بیومتریک نیاز دارند؟

سوالی که اغلب در دنیای ATM ها مطرح می‌شود این است: آیا ما برای احراز هویت مشتریان در ATM ها به راه‌های دیگری نیاز داریم؟ یکی از پیشنهادات متداول، استفاده از احراز هویت بیومتریک در قالب اثر انگشت، تشخیص چهره و یا سایر موارد می‌باشد.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ در گذشته بیشتر مشتریان نسبت به روش‌های احراز هویت بیومتریک محتاط عمل می‌کردند اما این امر با وجود تلفن‌های همراه هوشمند، دست‌بندهای هوشمند و سایر موارد متداول‌تر شده است. اغلب مشتریان به دلیل باورهای غلط مانند سرقت اثر انگشت توسط سایر اشخاص، از شیوه‌های احراز هویت بیومتریک در دستگاه‌های ATM استقبال نمی‌کنند.

ما دهه‌هاست که کارت‌ها را به همراه خود داریم. 95% از تراکنش‌ها مربوط به افرادی است که از کارت استفاده می‌کنند در حالی که می‌توانند با تلفن خود نیز امور مالی و بانکی را انجام دهند.

بانک‌ها نحوه مبارزه این روش‌های بیومتریک با کلاهبرداری را به خوبی آموزش نمی‌دهند و اگر هم این کار به درستی انجام شود، مردم به اندازه بانک‌ها به آن اهمیت نخواهند داد.

بنابراین شیوه‌های احراز هویت بیومتریک باید قادر به ارائه تجارب ساده و بی‌دردسر باشند. برای مثال، آیا این روش می‌تواند صدا، چهره و زنده بودن مشتری را تشخیص بدهد و به این ترتیب، با کلاهبرداری به مبارزه بپردازد؟

شیوه‌های بیومتریک به نفع مشتری است. زیرا با جمع‌آوری اطلاعات شخصی‌سازی شده راجع به نحوه استفاده مشتری از ATM، بانک قادر به ارائه خدمات شخصی بیشتری خواهد بود که در حالت عادی امکان آن فراهم نیست، چرا که ATMها بسیاری از اوقات نمی‌توانند تشخیص دهند چه کسی در حال استفاده از دستگاه است.

بنابراین لازم است مشتریان این را درک کنند که بیومتریک‌ها نظیر اثر انگشت، با ایجاد یک کد PIN پیشرفته، به حفظ و افزایش امنیت آنها کمک خواهد کرد.

وقتی مشتریان مزایای بیومتریک را مشاهده کنند، استفاده از آن‌ها فراگیرتر خواهد شد. اما بانک‌ها نیاز خواهند داشت که هم مشتری را آموزش دهند و هم بر روی مسئله سهولت تمرکز کنند.

منبع atmmarketplace
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.