کدام شرکت‌ها بیت‌کوین قبول می‌کنند؟

شماری از شرکت‌های بزرگ جهان تا پایان امسال پذیرش بیت‌کوین و برخی از ارزهای دیجیتالی دیگر را آغاز خواهند کرد. ارزهای دیجیتالی در طول ماه‌های اخیر همواره کانون توجه اخبار بوده‌اند و بیت‌کوینی که رکورد ۶۲هزار دلاری را به ثبت رساند، محبوب‌ترین رمزارز در بین شرکت‌های بزرگ محسوب می‌شود.

  گروه بیمه‌ای آکسا

این شرکت مستقر در سوئیس از آوریل امسال پذیرش بیت‌کوین را به‌عنوان ابزار پرداخت حق بیمه آغاز کرد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که یک‌سوم شرکت‌کنندگان در نظرسنجی این شرکت اعلام کردند در بیت‌کوین یا سایر ارزهای دیجیتالی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

  مایکروسافت

بزرگ‌ترین گروه نرم‌افزاری جهان، مایکروسافت بیت‌کوین را برای پرداخت هزینه برخی خدمات خود از جمله ایکس‌باکس و اسکایپ قبول می‌کند. این شرکت همچنین برای بهره‌گیری بیشتر از فناوری بلاک‌چین در حال کار روی توسعه ابزار احراز هویت مبتنی بر این فناوری است.

  استارباکس

بزرگ‌ترین کافی‌شاپ زنجیره‌ای جهان که با رونمایی از نرم‌افزاری به نام bakkt امکان پرداخت با استفاده از بیت‌کوین را فراهم کرده است.

  تسلا

معروف‌ترین مشتری بیت‌کوین که علاوه بر قبول بیت‌کوین خود مقدار زیادی بیت‌کوین به‌عنوان دارایی دارد. البته ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت‌ کمی بعد اعلام کرد: فعلا به‌دلیل نگرانی‌های محیط زیستی، پذیرش بیت‌کوین را به تعویق انداخته است.

  آمازون

در روزهای اخیر شایعات قبول بیت‌کوین در بزرگ‌ترین خرده‌فروشی آنلاین جهان تا پایان امسال قوت گرفته و همین مساله نیز از جمله دلایل اصلی رالی قیمتی اخیر بوده است.

  ویزا

از ماه مارس پذیرش بیت‌کوین در شبکه پرداختی ویزا به‌صورت آزمایشی آغاز شده است. این شرکت همچنین استیبل‌کوین یو‌اس‌دی کوین را پشتیبانی می‌کند.

  پی پال

دیگر شرکت بزرگ عرصه پرداخت‌های بین‌المللی که از ماه اکتبر اجازه نگهداری بیت‌کوین را به کاربران خود خواهد داد. اتریوم، بیت‌کوین کش و لایت‌کوین نیز دیگر رمزارزهایی هستند که قرار است در آینده توسط پی‌پال پشتیبانی شود.

منبع دنیای اقتصاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.