آشنایی با 20 نئوبانک برتر دنیا

در این مطلب 20 نئوبانک برتر دنیا در سال 2020 معرفی شده‌اند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ این لیست شامل 20 شرکت مستقل بانکداری دیجیتال از اروپا و آمریکای شمالی و جنوبی است که در سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته‌اند، به گسترش مشتری خود ادامه داده اند و محصولات و خدمات جدیدی را راه اندازی کرده‌اند.

20 نئوبانک برتر دنیا

از بین این 20 نئوبانک با ارزش، هشت بانک از ایالات متحده است که این کشور را به عنوان پیشروی نئوبانک‌ها در این لیست تبدیل کرده است. پس از ایالات متحده، انگلیس با پنج و برزیل با سه نئوبانک در لیست کشورهای بعدی قرار دارند. کشورهای دیگر شامل آلمان، استرالیا و آرژانتین هستند.

این فهرست شامل هیچ بانک دیجیتالی آسیایی مانند MYbank تحت حمایت Alibaba نیست که تا ژوئیه 2019 3.7 میلیارد دلار ارزش داشت.

Chime (ایالات متحده آمریکا)

ارزش: 14.5 میلیارد دلار آمریکا

Chime_Bank

Chime از ایالات متحده آمریکا با 14.5 میلیارد دلار، ارزشمندترین نئو بانک در سال 2020 است. Chime خدمات مالی رایگان را از طریق یک تلفن همراه ارائه می دهد. از جمله قابلیت‌های این نئوبانک، ایجاد حساب جاری بدون حداقل موجودی با ویژگی پس انداز خودکار و دسترسی زودهنگام به دستمزد است. “چای” 10 میلیون حساب دارد.

NuBank (برزیل)

ارزش: 10 میلیارد دلار

 

nubank

NuBank یک نئوبانک برزیلی و بزرگترین فین‌تک در آمریکای لاتین به ارزش 10 میلیارد دلار است. از جمله محصولات این شرکت می‌توان به NuConta به عنوان یک حساب دیجیتالی و کارت اعتباری بین المللی اشاره کرد. NuBank تا سپتامبر 2020 بیش از 30 میلیون مشتری در سراسر برزیل و مکزیک داشت.

Tinkoff (روسیه)

ارزش: 6.5 میلیارد دلار

 

tinkoff

Tinkoff یک بانک دیجیتالی روسی است که به 12 میلیون مشتری خدمات ارائه می‌دهد. اکوسیستم مالی Tinkoff طیف وسیعی از خدمات مالی را برای افراد و مشاغل از طریق تلفن همراه و رابط وب خود شامل خدمات بانکی روزانه، پس انداز و سرمایه گذاری، املاک، بانکداری خانوادگی، بیمه و موارد دیگر ارائه می دهد. Tinkoff در حال حاضر دارای سرمایه بازار 6.5 میلیارد دلار است.

 

Revolut (انگلستان)

ارزش: 5.5 میلیارد دلار

 

2000px-Revolut.svg

Revolut یک شرکت فین‌تک انگلیسی است که مقر آن در لندن است و خدمات بانکی شامل حساب های بانکی GBP و EUR ، کارت‌های نقدی، مبادله ارز بدون کارمزد، معاملات سهام، مبادله ارزهای رمزنگاری شده و پرداخت‌های همتا به همتا را ارائه می دهد. Revolut در فوریه 2020 حدود 5.5 میلیارد دلار ارزش داشت و به عنوان با ارزش‌ترین استارتاپ فین تکی انگلستان شناخته می‌شود.

 

SoFi (ایالات متحده آمریکا)

ارزش: 4.8 میلیارد دلار آمریکا

 

Social_

Social Finance  (SoFi) توسعه دهنده یک پلتفرم وام دهی مالی دیجیتالی است که وام‌های مختلف تأمین مالی ارائه می‌دهد. پلتفرم این شرکت شامل بانکداری آنلاین‌، مدیریت شخصی‌، وام مسکن و ثروت از طریق مدیریت نقدینگی آنلاین با راهنمایی متخصصان حرفه ای است. طبق گزارش CB Insights ،  SoFi 4.8 میلیارد دلار آمریکا ارزش  و 7.5 میلیون کاربر ثبت شده تا ماه مه 2019 داشت.

N26 (آلمان)

ارزش: 3.5 میلیارد دلار آمریکا

 

-N26

 

N26 یک نئوبانک آلمانی است که در حال حاضر خدمات خود را در کشورهای مختلف عضو منطقه پرداخت واحد یورو (SEPA) و در ایالات متحده ارائه می دهد. این نئوبانک یک حساب جاری رایگان و یک مسترکارت دبیت به همه مشتریان خود و همچنین یک کارت Maestro برای مشتریان در بازارهای خاص ارائه می‌دهد. علاوه بر این، مشتریان می‌توانند به اضافه برداشت و سرمایه گذاری دسترسی داشته باشند. N26 در ماه مه سال 2020 3.5 میلیارد دلار آمریکا ارزش داشت. این سرویس به بیش از 5 میلیون مشتری خدمات ارائه می دهد.

OakNorth  (انگلستان)

ارزش: 2.8 میلیارد دلار

OakNorth

OakNorth یک بانک بریتانیایی برای شرکت‌های کوچک و متوسط ​​(SME) است که وام‌های تجاری و املاک ارائه می‌دهد. در پایان سال 2019 ، 144،000 مشتری پس انداز داشت و چندین میلیارد پوند به مشاغل انگلیسی وام داده بود. ارزش OakNorth در فوریه 2019 2.8 میلیارد دلار آمریکا بود.

بانک C6 (برزیل)

ارزش: 2.2 میلیارد دلار

 

C6_Bank

بانک C6 یک نئوبانک برزیلی است که طیف وسیعی از محصولات بانکی بین المللی و محلی را شامل حساب موبایلی، کارت‌های اعتباری بدون هزینه و تگ عوارضی و همچنین محصولات مختلف سرمایه گذاری را ارائه می‌دهد. تا دسامبر 2020 این بانک حدود 2.2 میلیارد دلار آمریکا ارزش و 4 میلیون مشتری داشت.

مونزو (انگلستان)

ارزش: 1.6 میلیارد دلار

Monzo

Monzo یک بانک آنلاین مستقر در انگلستان است. اپلیکیشن این شرکت با استفاده از موبایل‌های هوشمند، موجودی مشتریان را فوراً به روز می‌کند، اعلان‌های هوشمند ارائه می‌دهد و تراکنش‌های مالی روزانه را بدون هیچ گونه هزینه رصد می‌کند. ارزش مونزو در سال 2020 از 2 میلیارد پوند در سال قبل به 1.24 میلیارد پوند (1.6 میلیارد دلار) کاهش یافت. این شرکت تا دسامبر 2020 نزدیک به 5 میلیون مشتری داشت.

 اتم بانک (انگلستان)

 ارزش: 1.3 میلیارد دلار آمریکا

 

Atom_Bank-

اتم بانک یک بانک بر بستر تلفن همراه است که به مشتریان اجازه می‌دهد با استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه، حساب باز کنند و به آنها امکان دسترسی به اطلاعات مالی خود و استفاده از طیف وسیعی از ابزارها را می‌دهد. طبق گزارش WhiteSight ، تا سال 2019 ، اتم بانک حدود 67 هزار مشتری داشت و ارزش آن 1.3 میلیارد دلار بود.

بانک جودو (استرالیا)

ارزش: 1.2 میلیارد دلار آمریکا

 

Judo-Bank-

نئون یک نئوبانک برزیلی است که خدمات کارت‌های اعتباری، وام‌های شخصی و محصولات سرمایه گذاری ارائه می‌دهد. بر اساس گزارش WhiteSight ، نئون حدود 1 میلیارد دلار آمریکا ارزش و بیش از 9 میلیون مشتری دارد.

 

Dave (ایالات متحده آمریکا)

ارزش: 1 میلیارد دلار

 

Dave

دیو یک سرویس بانکی دیجیتالی است که به افراد در بانک‌های خود وام می‌دهد تا از اضافه برداشت آنها محافظت کند. این شرکت هیچ هزینه‌ای برای اضافه برداشت شارژ نمی‌کند، در عوض هزینه ماهیانه استفاده از این اپلیکیشن 1 دلار است و پس از دریافت وام گزینه “انعام” را  ارائه می‌دهد. طبق گفته CB Insights ، ارزش Dave 1 میلیارد دلار است و از ژوئیه 2020، 7 میلیون کاربر را به خود اختصاص داده است.

Upgrade (ایالات متحده آمریکا)

ارزش: 1 میلیارد دلار

Upgrade

Upgrade  یک نئوبانک است که از طریق وام و کارت های شخصی، اعتبار مقرون به صرفه و مسئولانه را به مصرف کنندگان اصلی ارائه می‌دهد. ارزش  Upgrade  تا ژوئن 2020 حدود 1 میلیارد دلار آمریکا بود. این شرکت ادعا می‌کند که بیش از 10 میلیون نفر تا کنون برای دریافت کارت یا وام درخواست داده‌اند.

Varo Money (ایالات متحده)

ارزش: 1 میلیارد دلار

 

Varo

 

Varo Money یک پلتفرم مالی است که خدمات مختلفی از جمله  گزارش مالی و تجزیه و تحلیل هزینه ها ، بودجه بندی در لحظه و پیش بینی جریان‌های نقدی، واریز مستقیم، پرداخت قبض آنلاین و همچنین دسترسی به سایر برنامه های مالی را ارائه می دهد. به گفته WhiteSight ، Varo Money تا ژوئن 2020 به 2 میلیون حساب خدمت ارائه می‌داد و ارزش آن 1 میلیارد دلار است.

Uala (آرژانتین)

ارزش: 0.9 میلیارد دلار آمریکا

 

uala

Uala یک اپلیکیشن تلفن همراه مدیریت مالی شخصی است که در آرژانتین ایجاد شده و به کارت اعتباری Mastercard متصل است و به کاربران امکان می‌دهد معاملات مالی مانند نقل و انتقال پول و پرداخت و خرید را در آرژانتین و خارج از کشور انجام دهند. در نوامبر 2019 ، ارزش Uala در حدود 900 میلیون دلار آمریکا بود. به گفته WhiteSight ، Uala به 2 میلیون مشتری خدمات ارائه می‌دهد.

MoneyLion (ایالات متحده آمریکا)

ارزش: 0.9 میلیارد دلار آمریکا

moneylion

MoneyLion یک پلتفرم تأمین مالی شخصی بر بستر تلفن همراه است که محصولات را برای استقراض، پس انداز و سرمایه گذاری و بر بستر سیستم پاداش دهی و امتیازدهی ارائه می‌دهد. در ژوئیه 2019 ، MoneyLion تقریباً 1 میلیارد دلار آمریکا ارزش گذاری شده بود. این شرکت به حدود 6 میلیون مشتری خدمات ارائه می‌دهد.

استارلینگ (انگلستان)

ارزش: 0.8 میلیارد دلار آمریکا

 

Starling-Bank

بانک استارلینگ یک بانک دیجیتالی مستقر در انگلستان است که بر روی محصولات حساب جاری و تجاری تمرکز دارد. این بانک ادعای بیش از 2 میلیون حساب مشتری دارد. به گفته WhiteSight ، بانک Starling 800 میلیون دلار آمریکا ارزش گذاری شده است.

Current (ایالات متحده آمریکا)

ارزش: 0.75 میلیارد دلار آمریکا

Current-Logo-Indigo-Landscape

Current خدمات بانکی را بدون هزینه اضافه برداشت و با حداقل موجودی لازم یا کارمزد مخفی ارائه می‌دهد. این بانک، یک حساب چک رایگان و همچنین یک حساب چک برتر ارائه می‌دهد. این نئوبانک در نوامبر 2020، 750 میلیون دلار آمریکا ارزش داشت. این سرویس به بیش از 2 میلیون مشتری خدمات ارائه می‌دهد.

آسپیریشن (ایالات متحده آمریکا)

ارزش: 0.6 میلیارد دلار آمریکا

Aspiration

Aspiration ارائه دهنده خدمات بانکی پایدار اجتماعی و پلتفرم سرمایه گذاری است که مشاوره مالی به آمریکایی ها ارائه می‌دهد. تا ماه مه 2020 ، 1.5 میلیون آمریکایی برای استفاده از خدمات مدیریت مالی و بانکی Aspiration ثبت نام کرده بودند. به گفته WhiteSight ، Aspiration 600 میلیون دلار آمریکا ارزش دارد.

منبع fintechnews
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.