احتمال جریمه ۱.۳۵ میلیارد دلاری فلیپ کارت در هند

آژانس مقابله با جرایم مالی در هند از شرکت تجارت الکترونیک هندی فلیپ کارت از زیرمجموعه‌های والمارت آمریکا خواسته توضیح دهد با چه استدلالی حاضر به پرداخت جریمه ۱.۳۵ میلیارد دلاری نیست.

فلیپ کارت به نقض قوانین سرمایه گذاری خارجی هند متهم شده و از همین رو باید جریمه‌ای ۱.۳۵ میلیارد دلاری بپردازد. در عین حال فلیپ کارت با این امر مخالف است.

آژانس یادشده که اداره اجراییات نام دارد چند سالی است که مشغول تحقیقات در مورد عملکرد آمازون و فلیپ کارت است تا مشخص شود آیا آنها قوانین سرمایه گذاری خارجی در هند را دور زده‌اند یا خیر.

قوانین یادشده جزئیات سختگیرانه ای برای فعالیت شرکت‌های خرده فروشی چند ملیتی وضع می‌کنند و از فعالیت آنها در بازار فروشندگان داخلی هند جلوگیری می‌کنند تا تعادل بازار به نفع شرکت‌های هندی حفظ شود.

فلیپ کارت متهم است که پس از جذب سرمایه خارجی از یک خرده فروشی داخلی هند برای فروش کالاهای خود به مشتریان در این کشور در اینترنت استفاده کرده و از این طریق قوانین سرمایه گذاری خارجی هند را دور زده است.

مقامات هندی در اوایل ماه جولای خواستار توضیحات مسئولان فلیپ کارت در این زمینه شده و تصریح کرده بودند اگر توضیحات یادشده قانع کننده نباشد جریمه‌ای ۱.۳۵ میلیارد دلاری در انتظار این شرکت است. فلیپ کارت برای ارائه توضیحات خود در این زمینه ۹۰ روز فرصت دارد. والمارت در سال ۲۰۱۸ با پرداخت ۱۶ میلیارد دلار بخش اعظم سهام فلیپ کارت را در اختیار گرفت.

منبع مهر
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.