والتا؛ سرمایه‌گذاری ۲/۵ میلیارد تومانی اسمارت‌آپ در حوزه لندتک

اسمارت‌آپ به دلیل ساختار حرفه‌ای و تجارب اعضای آن در راه اندازی کسب و کارهای شخصی، یکی از بهترین گزینه ها برای جذب سرمایه‌ی والتا بود.

استارتاپ « والــتا » به نشانی walleta.ir  پلتفرم مدیریت ثروت و تسهیلات است که ابزارهای پرداخت آنلاین و خرید اعتباری را در کنار امکان سرمایه گذاری، در یک سرویس فراهم کرده است و به کاربر امکان می‌دهد به واسطه تامین مالی لیزینگ‌ها، درفضای مجازی، به‌صورت اقساطی خرید کند.

داستان شکل گیری تیم والتا به ورود «روح اله پرنیان مهر» به صنعت لندتک برمی‌گردد، پرنیان در اواسط سال ۹۴ با ایده «خرید اقساطی از طریق شبکه اجتماعی» در رویداد «این بانک ۲» که توسط بانک مرکزی برگزار شده بود، شرکت می‌‌کند ولی آن زمان به دلیل نبود زیرساخت مناسب به جایی نمی‌رسد. روح اله مجدد اوایل سال ۹۹ با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش تقاضا برای خرید اقساطی تصمیم می‌گیرد ایده‌اش را با روشی متفاوت‌ از قبل اجرایی کند.

این بار پرنیان مهر، والتا را با همراهی سپیده پرنوش و شکیلا اکبری راه اندازی می‌کند و با تجربه‌ای که اعضای تیم در بخش‌های مختلف از جمله  صنعت  بانکی، مالی، سرمایه‌گذاری، خرده‌فروشی، فینتک و حقوقی دارند می‌توانند پیشرفت‌های قابل توجهی را کسب کنند.

والتا با همراهی یک سرمایه‌گذار فرشته مراحل اولیه خود را پشت سر می‌گذارد و برای توسعه و رشد به جذب سرمایه‌ی بیشتر نیاز پیدا می‌کند که در این مسیر با « اسمارت‌آپ » به توافق می‌رسد.

والتایی‌ها در مورد انتخاب اسمارت‌آپ به عنوان سرمایه‌گذار گفتند:

اسمارت‌آپ به دلیل ساختار حرفه‌ای و تجارب اعضای آن در راه اندازی کسب و کارهای شخصی، یکی از بهترین گزینه ها برای جذب سرمایه‌ی والتا بود. البته ما  برای توسعه‌ بیشتر به فکر جذب سرمایه در راندهای بعد نیز هستیم که اسمارت‌آپ تجربه خوبی در این زمینه دارد.

وحیدرضا سلیمانی مدیرعامل اسمارت‌آپ دلایل سرمایه‌گذاری روی کسب و کار والتا را اینچنین بیان کرد:

بازار وام‌دهی خرد در دنیا یکی از بازارهایی است که محل تولد تعداد زیادی استارتاپ یونیکورن بوده، زیرا استارتاپ‌های این حوزه مستقیما در بالاتر رفتن تقاضا در بازارهای مختلف و رونق اقتصادی تاثیرگذار هستند و از طرف دیگر با توجه به نرخ بالای تورم و کاهش قدرت خرید، این نیاز در ایران به شدت احساس می‌شود.

اسمارت‌آپ در کنار تجربه‌‌ی سرمایه‌گذاری قبلی در این حوزه و شناخت جذابیت‌های این بازار و با توجه به دانش، تجربه و کارهای انجام شده و دیدگاه بلندپروازانه‌ی تیم والتا، علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این کسب و کار شد.

لازم به ذکر است که اسمارتاپ در روند سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر و برنامه‌ی توسعه کسب و کار خود،‌ در حوزه خدمات مالی و تامین سرمایه و سرویس‌های مرتبط با آن تمرکز ویژه‌ای دارد و با دقت این بازارها را رصد می‌کند.

منبع اسمارت‌آپ
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.