کیف پول دیجیتالی Novi فیس بوک آماده بهره برداری است

فیس بوک اعلام کرده است که به زودی کیف پول دیجیتالی Novi را با سیستم پرداخت مبتنی بر بلاک چین Diem، با دریافت مجوزهای قانونی لازم، راه اندازی می‌کند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ دیوید مارکوس، رئیس خدمات مالی فیس بوک، در پست وبلاگ خود در روز چهارشنبه نوشت که Novi می تواند نقش مهمی در رفع سیستم پرداخت جهانی ایفا کند که به گفته وی بسیار کند و پرهزینه است.

وی افزود: تأخیر در ارائه روش‌های پرداخت دیجیتالی ارزان تر و قابل تعامل، غیرمنطقی است.

انجمن Diem یک کنسرسیوم غیر انتفاعی است که بر توسعه استیبل کوین Diem نظارت می‌کند. کیف پول Novi به گونه ای طراحی شده است که به کاربران امکان می‌دهد اعتبار را به کیف پول خود اضافه کنند که به ارز دیجیتال Diem تبدیل شود و سپس به دیگران در سراسر جهان قابل ارسال باشد.

کیف پول دیجیتالی فیس بوک2

Diem، که برای اولین بار توسط Facebook تحت نام Libra شکل گرفت، یک سیستم پرداخت مبتنی بر بلاک چین است که با موانع متعددی روبرو شده است. نگرانی‌های نظارتی در مورد حریم خصوصی داده‌های فیس بوک و مسائل احتمالی پولشویی، منجر به تاخیر در برنامه ای شد که قرار بود در اوایل سال 2021 راه اندازی شود.

Diem در اصل قرار بود با ترکیبی وسیع از ارزها و بدهی‌های دولت پشتیبانی شود ، اما اکنون قرار است به عنوان یک کوین واحد با پشتوانه دلار آمریکا عرضه شود.

فیس بوک در حال حاضر بازیگر مهمی در صنعت پرداخت است. حجم پرداخت‌های فیس بوک در چهار فصل گذشته به بیش از 100 میلیارد دلار رسیده است و در بیش از 160 کشور جهان برای پرداخت در 55 ارز از فیس بوک استفاده می‌شود.

فیس بوک به دلیل گزارش‌هایی مبنی بر همکاری با استیبل کوینی غیر از Diem، از ارائه جزئیات بیشتر در مورد زمان دقیق راه اندازی و اینکه چه کوین یا کوین هایی ممکن است در کیف باشد، خودداری کرده است.

 

منبع paymentscardsandmobile
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.