مزایای پرداخت‌ مبتنی بر کلود

طی دو دهه از قرن 21، ما به این عادت کرده‌ایم که هر آنچه احتیاج داریم در همان لحظه در دسترس ما باشد. این موضوع در بسیاری از موارد صدق می‌کند و حتی در امور مالی ما نیز دخیل است اما کسب و کارها بهره زیادی از آن نبرده‌اند.

ارزش پرداخت‌های مبتنی بر کلود

میشل آندره، کارشناس ارشد اطلاعات در Banking Circle چنین می‌نویسد: « آن روزها که خوشحال بودیم که می‌توانیم به جای پول نقد از چک استفاده کنیم و برای وصول آن چند روز کاری منتظر می‌ماندیم، به پایان رسیده است اما پرداخت‌ها هنوز به قدر کافی سریع انجام نمی‌شوند و همچنان هزینه بالایی دارند».

در یک بازار پرشتاب، سازمان‌ها خواستار و نیازمند دسترسی به شیوه‌های پرداختی هستند که به واسطه آنها بتوانند در لحظه اقدام به ارسال یا دریافت وجوه نمایند.

بانک‌ها و تجارت‌های فعال در زمینه پرداخت، نیازمند قابلیت ارائه یک تجربه مشتری یکپارچه هستند و ورود ابزارهای دیجیتال به زندگی شخصی و حرفه‌ای ما باعث شده است که این انتظار میان مشتریان به وجود بیاید.

صنعت پرداخت پر از بازیگران پرانگیزه است و متمایز بودن در این جمعیت، وابسته به سرعت و سهولت روش‌هایی است که کسب و کارها به کمک آن می‌توانند پرداخت‌های برون‌مرزی انجام دهند.

مشکل اینجاست که بانکها برای دسترسی به این سرویس‌ها با مشکلاتی روبرو هستند زیرا فناوری قدیمی که مبنای کار آنهاست، قابلیت ارسال پرداخت‌های بین‌المللی را محدود ساخته است.

نگهداری سیستم‌های قدیمی و منسوخ، یک چالش مداوم برای بانک‌ها می‌باشد؛ در همین رابطه 42% از 300 تصمیم‌گیرنده ارشد بانک‌های سراسر اروپا اعلام کرده‌اند که این موضوع، یکی از بزرگترین چالش‌های داخلی آنهاست.

اگرچه بانکها می‌توانند زیرساخت‌ها و راهکارهای مختص خود را در اختیار بگیرند اما این شیوه به طور کلی مستلزم منابع گسترده، زمان و تخصص برای سرمایه‌گذاری برای توسعه است. به همین دلیل، در دنیای پرداخت‌ها، سرعت، مهمترین نکته است و انتظار برای سرمایه‌گذاری و توسعه داخلی لزوماً پاسخگوی این مساله نیست.

در عوض، موثرترین راهکار برای بانکها جهت تسریع در ارائه خدمات نوآورانه و سرعت بخشیدن به پرداخت‌های برون‌مرزی، مشارکت با یک متخصص پرداخت می‌باشد؛ نظیر بانکی که مجوز اولیه آن بر پایه فناوری است و یا از دیدگاهی جزئی‌تر، بانکی که راهکارهایی کاملاً مبتنی بر ابر ارائه نموده باشد.

 چابکی

زیرساخت مبتنی بر کلود، انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری زیادی را ایجاد می‌کند و به این طریق بانکها را قادر می‌سازد که در مواجهه با الزامات همواره تحول‌پذیر، چابک عمل کنند. همچنین تقاضای مشتری، همیشه در حال تغییر است اما زمانی که سازمان‌ها برای دارا بودن فضا و زیرساخت لازم مصمم باشند، در برابر رویدادهای آینده ایمن خواهند شد.

برای ارائه‌دهندگان، یک زیرساخت ابری  این معنی است که آنها می‌توانند ماژول‌های مجزا را بدون مرز و با کمترین تاثیر بر ظرفیت کاری مشتری به روزرسانی کنند.

این امر امکان افزودن ویژگی‌های جدیدی نظیر پردازش رویداد-محور پرداخت‌ها و گزارش‌دهی آنی را میسر می‌سازد که همگی در سطح کیفی قابل انتظار انجام می‌گردند. به بیان ساده، کارشناسان متخصص در فضای ابری، به بهترین شکل آمادگی دارند تا نوآوری و خدمات باکیفیت لازم برای کاهش هزینه و زمان پرداخت را در اختیار بانکها قرار دهند.

تقاضای دیجیتال

با توجه به فعالیت یک صنعت با سیر تحولی سریع، آن دسته از بانکها که تخصص ابری را در تجارت خود سهیم نمی‌کنند، با ریسک عدم توانایی در همگام شدن با تقاضای مشتری و شکست در رقابت، روبرو می‌شوند.

بنابراین وقتی بانکها قادر به ادغام این تخصص در سیستم تجاری خود باشند، تجربه مشتری به بهترین شکل بهبود پیدا خواهد کرد و این امر منجر به رضایت مشتری، وفاداری و بازگشت مشتری و رشد درآمد خواهد شد.

منبع paymentscardsandmobile
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.