بحران خاموش شدن عابر بانک‌ ها در انگلیس

در سطح انگلیس هم اکنون 13 درصد کل عابر بانک‌ها خاموش شده‌اند.

یک گروه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گزارش داد:‌ طی 18 ماه گذشته 8 هزار عابر بانک در انگلیس از مدار سرویس‌رسانی خارج شده که این میزان معادل 13 درصد کل عابر بانک‌ها در این کشور است.

این موسسه می‌گوید، 801 شعبه بانک هم از ماه مارس تا جولای سال 2020 به طور کامل تعطیل شده‌اند و 101 شعبه دیگر نیز گفته‌اند تا پایان سال تعطیل باقی خواهند ماند.

کارشناسان گروه ویچ می‌گویند: شرایط و خاموش بودن عابر بانک‌ها در مناطق مختلف انگلیس متفاوت است، به گونه‌ای که در منطقه وست میدلنز 28 درصد و در منطقه سوت ایست 19 درصد از عابر بانک‌ها از مدار خارج هستند.

نتایج یک تحقیق هم نشان می‌دهد، حداقل 57 درصد مردم در انگلیس در طول بحران کرونا حداقل یکبار با مشکل در پیدا کردن یک بانک باز و یا استفاده از عابر بانک روبه‌رو بوده‌اند.

یکی از دلایلی که بانک‌های بزرگ انگلیس طی 12 ماه گذشته برخی شعب خود را تعطیل کرده‌اند این است که مدیران آنها به سمت ارائه خدمات بانکی به صورت  آنلاین رفته‌اند اما گروه‌های حمایت از مصرف‌کنندگان می‌گویند، این مسأله باعث می‌شود که افراد پیر و سالمند و کسانی که به اینترنت دسترسی ندارند با مشکل مواجه شوند.

مؤسسه ویچ از دولت انگلیس خواسته تا تلاش بیشتری را در  حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان انجام دهد.

گرت شاو، مدیر بخش پول مؤسسه گروه ویچ می‌گوید، این آمارها نشان‌دهنده خسارتی است که شیوع کرونا به نظام پولی شکننده انگلیس وارد کرده است و نشان می‌دهد که عواقب این مسأله چقدر برای مصرف‌کنندگانی که می‌خواهند پول نقد برداشت کنند، مشکل‌آفرین بوده است.

منبع فارس
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.