مستند «ره صد ساله»، چراغ راه فردای بانک ملی

مستندسازی در بانک‌های بزرگ، می‌تواند علاوه بر بهبود عملکرد سازمان، پاسخی به سؤالات مهم درباره اتفاقات تاریخی و تاثیرگذار یک بانک و چراغ راهی برای آیندگان باشد.

داشتن یک سیستم سازمان یافته برای مستندسازی امور و وقایع از وظایف مهم سازمان‌های ملی و بین المللی است که جای آن در وظایف سازمانی اکثر سازمان‌ها به خصوص بانک‌ها خالی است. در اولویت قرار‌دادن مستندسازی در بانک‌های بزرگ، می‌تواند علاوه بر بهبود عملکرد سازمان، پاسخی به سؤالات مهم درباره اتفاقات تاریخی و تاثیرگذار یک بانک و چراغ راهی برای آیندگان باشد.

دلایل فراوانی برای مستندسازی فعالیت‌ها در بانک‌ها وجود دارد که از جمله می‌توان به حرفه‌ای بودن سازمان، پاسخ به سوالات جامعه درباره اتفاقات بانک، بهبود عملکرد سازمان و سودآوری و رضایت بیشتر اشاره کرد. ولی متاسفانه وظایف سنگین و متنوع بانک‌ها در اقتصاد کشور باعث شده تا به این قسمت از وظایف سازمانی آنها کم توجهی شود.

خلاء مستندسازی در بانک‌های پرسابقه و قدیمی علاوه بر اینکه، روند فعالیت‌های گذشته را برای جامعه نامشخص و غیرشفاف می‌کند، بلکه در فعالیت‌های فعلی و آینده نیز اثرگذار است.

در بانک‌های قدیمی و بزرگی مثل بانک ملی که در طول ده‌ها سال، هزاران فعالیت کوچک و بزرگ در آن اتفاق افتاده که بر میلیون‌ها فرد ایرانی  و حتی خارجی اثر گذاشته و به عنوان بخش مهمی از تاریخ، سیاست و اقتصاد این کشور شناخته  می‌شود، اهمیت مستندسازی بیش از پیش نمایان می‌شود.

با مستندسازی وقایع تاریخی در بانک تاریخ ساز ملی می‌توان تاثیرگذاری بانک در مسیر پیشرفت و توسعه کشور را بررسی کرد و  از تجارب قبلی آموخت و از آن برای توسعه برنامه‌های آتی کمک گرفت.

مستند «ره صد ساله»، چراغ راه فردای بانک ملی

در همین راستا، بانک ملی که در چند سال اخیر تحول در همه ارکان آن از جمله تحول در ارائه خدمات، نقش شعب و رفتار کارکنان صفی و ستادی محسوس بوده است، اقدام به تهیه مستند  ماندگاری با عنوان مستند «ره صد ساله» کرد که دیروز، دوشنبه 8 شهریور ماه با حضور مدیران ارشد بانکی و منتقدان و کارشناسان سینما در پردیس سینمایی ایران مال از آن رونمایی شد.

در این مستند ارزشمند و خوش ساخت که با صدای نصر الله مدقالچی، روایتگر دوران تاسیس تا زمان فعلی بانک ملی ایران است، تماشاگر علاوه بر مشاهده سیر تاریخی، اجتماعی سیاسی کشور در یک صد سال گذشته، با اتفاقات مهم و تاثیرگذار بانک ملی آشنا می‌شود.

این مستند به شرایط تاسیس و شکل گیری بانک ملی ایران در  اوایل قرن چهاردم، همزمان با نفوذ مالی انگلیس و روسیه در کشور پرداخته است و علاوه بر آن به روند مدرن شدن و پیشرفت های آن در کنار توسعه فن آوری های نو و خدمات بانکی هم  اشاره شده است.

استفاده گسترده از منابع مکتوب تاریخی و تصاویر بکر آرشیوی در کنار تصاویر بازسازی شده و تولیدی از ویژگی های این مستند یک ساعته است که ساخت آن 18 ماه طول کشیده است.

شما می‌توانید از طریق آپارات، مستند تاریخی «ره صد ساله» را  در یک ساعت مشاهده فرمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.