“پول نقد پادشاه است” را فراموش کنید، حالا تجربه مشتری پادشاه است

نکته مهم برای پذیرنده‌ها در هر مقیاسی این است که قبل از اینکه پذیرش روش‌ پرداخت‌های خود را گسترش دهید، مطمئن شوید که می‌دانید خطرات چیست.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ همه می‌دانند تجزیه تحلیل S.W.O.T. چیست. SWOT یک روش کلاسیک طبقه بندی استراتژی کسب و کار با ذکر نقاط قوت، ضعف‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها است. مطمئناً این روش یک ابزار مفید است که تقریباً متداول شده است … اما اگر نمی‌دانید تهدیدها چیست؟ این دقیقاً جایی است که بسیاری از پذیرنده‌ها در رقابت برای پذیرش روش‌های جدید پرداخت مشتریان خود قرار دارند.

تجربه مشتری پادشاه است

در مشاغل بسیار رقابتی امروز، بر هیچ کس پوشیده نیست که “تجربه مشتری” یا CX ، پادشاه است. مشتریانی که تجربه بدی در حین بازدید از خرید دارند، چه بصورت آنلاین و چه به صورت حضوری، ممکن است باز نگردند تا فرصتی دیگر به پذیرنده‌ها بدهند. بنابراین امروزه پذیرنده‌ها متوجه شده‌اند که مسئول کل CX هستند، حتی اگر مالک آن نباشند.

فراتر از محصول قابل ارائه و محیط پذیرنده، سهولت پرداخت تأثیر زیادی بر درک مشتری از CX دارد و اجازه به مشتری برای انتخاب روش پرداخت، عامل مهمی است. به همین منظور پذیرندگان برای ارائه روش‌های پرداخت جدید از جمله الان بخر بعداً پرداخت کن(BNPL) ، پذیرش رمزارز ، کارت هدایای دیجیتالی و غیره عجله دارند.

البته پذیرش روش‌های پرداخت جدید می‌تواند پیچیده باشد و معمولاً بر بسیاری از فرایندهای داخلی فراتر از سبد خرید تأثیر می‌گذارد. مواردی که در لیست پایین ذکر شده‌اند مانند ادغام حسابداری، پیشگیری از کلاهبرداری و حل و فصل اختلافات اغلب بدون توجه قرار می گیرند زیرا تجار با عجله سعی می‌کنند روش پرداخت جدیدی را ایجاد کرده و لوگوی آن را در صفحه اصلی خود قرار دهند. در حالی که سرعت در بازار مهم است، فقدان ابزارهای پیشگیری از تقلب و نبود دستورالعمل‌ها برای اختلافات می‌تواند به سرعت افزایش فروش از طریق یک روش پرداخت جدید را به زیان خالص برای پذیرنده تبدیل کند.

نکته مهم برای پذیرنده‌ها در هر مقیاسی این است که قبل از اینکه پذیرش روش‌های پرداخت‌های خود را گسترش دهید، مطمئن شوید که می‌دانید خطرات چیست. خطرات کلاهبرداری خود را بشناسید، و اگر مواردی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش این خطرات انجام دهید، مطمئن شوید که این روش‌ها در حال اجرا هستند. در صورت بروز اختلاف، حقوق و مسئولیت‌های خود را درک کنید، به طوری که کلاهبرداران نتوانند روند اختلافات را علیه شما معکوس کنند. سرانجام ، اطمینان حاصل کنید که در ابتدا فرایندهای پرداخت جدید را به طور مکرر بررسی کرده‌اند تا بتوانید ارزیابی سریع در مورد افزایش فروش احتمالی را انجام دهید و هرگونه نگرانی عملیاتی را که ممکن است محرک ریسک باشد، شناسایی کنید. دائماً تجزیه و تحلیل SWOT اصلی خود را با داده‌های جدید تجدید نظر کنید و با نسخه اصلی مقایسه کنید تا مطمئن شوید که هر نوع روش پرداخت جدید واقعاً ارزش افزوده‌ای برای تجارت شما محسوب می‌شود یا نه.

منبع paymentsjournal
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.