“فارکس” بازار پر ریسکی که می تواند پول شما را در کسری از ثانیه سوخت کند!

کارشناس بازار‌های جهانی گفت: بازار فارکس ریسک‌های بسیاری از جمله، سوخت شدن پول فعالان توسط کارگزاری‌ها و کندل سازی در نمودارها را دارد.

حسین مرید سادات کارشناس بازار‌های جهانی، در پاسخ به این پرسش که، تا به حال چه کلاهبرداری‌هایی در بازار فارکس صورت گرفته است؟، گفت: آن چیزی که این بازار نشان می‌دهد با آن چیزی که هست، متفاوت است؛ و با هیچ مجوزی بسیاری از افراد در این بازار فعالیت دارند. در این بازار بسیاری از افراد به صورت بروکر‌ها و نمایندگان بروکر، پول مردم را می‌گیرند و تبدیل به دلار می‌کنند.

او بیان کرد: افراد کلاهبردار در بازار فارکس چند دسته هستند، یک سیاه فروشانی که تجربه کافی را ندارند و صرفا ادعای تخصص در این حوزه را دارند و فاصله بین ادعا و تثبیت و تایید آن کم است و بسیاری از افراد گول این افراد عوام فریب را میخورند و دسته دیگر، افرادی هستند که سیگنال میفروشند، همچنین یکسری از افراد در بازار فارکس سبدگردانی می کنند و بابت سبدگردانی از مردم پول میگیرند.

مرید سادات افزود: بازار فارکس ریسک‌های بسیار زیادی دارد از خوردن پول فعالان بازار فارکس توسط کارگزاری‌ها تا کندل سازی بسیاری از چارت‌ها و اگر افراد برای جبران ضرر‌های بورسی وارد بازار فارکس شوند، به شدت ضرر خواهند کرد. زیرا این بازار دو طرفه است. بازار‌های دو طرفه بازار‌هایی هستند که در صورت عدم تخصص و دانش کافی، در کسری از ثانیه تمام سرمایه شما از بین می برند و هیچکس هم پاسخگو نیست. بسیاری از افراد یک شبه پولدار شدند و یا در کسری از ثانیه تمام پول خود را از دست دادند؛ بنابراین در این بازار اگر حد ضرر نداشته باشید تمام سرمایه شما در یک پوزیشن از دست می رود.

او تاکید کرد: تا به حال در بازار فارکس پول بسیاری از افراد بلوکه شده و از سوی کارگزاری هیچ پاسخی داده نشده. بروکر‌هایی که در خارج از کشور فعالیت میکنند و افراد در صورت کلاهبرداری دستشان به هیچ جا بند نیست.

او  اظهار کرد: بسیاری از کارگزاری‌ها کلاهبرداری شایانی کردند از جمله اینکه، کندل سازی می‌کنند و نمودار‌ها را دستکاری می‌کنند، حد ضرر‌ها از بین رفته و به تارگت‌ها برخورد می‌شود و به نوعی در حق کاربران این حوزه اجحاف میشود؛ بنابراین جا دارد که به فعالان بازار فارکس در خصوص خطرات آن تذکر داده شود.

منبع باشگاه خبرنگاران
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.