برکناری مدیرعامل شرکت بورس در پی کشف دستگاه های غیرمجاز ارز دیجیتال

بدنبال برکناری علی صحرایی از مدیریت عامل شرکت بورس تهران، محمود گودرزی به عنوان سرپرست این شرکت منصوب شد.

محمود گودرزی که پیشتر معاون بازار شرکت بورس تهران بود، شامگاه چهارشنبه سرپرستی خود بر بورس تهران را تایید کرد.

صحبت‌های ضد و نقیض در خصوص مساله کشف دستگاه ماینر در شرکت بورس تهران امروز با تایید سازمان بورس رنگ واقعیت به خود گرفت و حال شفاف‌سازی دقیق از این اتفاق به پیگیری‌های معاونت حقوقی سازمان بورس و ارسال نتیجه نهایی از سوی این سازمان واگذار شده است.

از روز گذشته علنی شدن کشف چند دستگاه ماینر در زیر زمین ساختمان شرکت بورس توسط حراست و تعلق این دستگاه‌ها به فردی خاص با هجمه‌های بسیاری از سوی سهامداران و مسوولان حاضر در سازمان بورس همراه شد که «مصطفی بهشتی سرشت»، معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار در واکنش به این خبر اعلام کرد: این دستگاه‌ها متعلق به شخص خاصی نبوده‌ است اما به طور کلی چنین فعالیتی خارج از فعالیت‌های شرکت بورس محسوب می‌شود و این مجموعه باید پاسخگو باشد.

به دنبال واکنش‌های ایجاد شده نسبت به چنین اتفاقی، «علی صحرایی» به عنوان مدیر عامل شرکت بورس تهران، مطرح شدن چنین خبری را اشتباه خواند و از عدم صحت این موضوع در شرکت بورس تهران خبر داد.

با این حال ساعتی قبل صحرایی از مدیرعاملی شرکت بورس تهران برکنار شد.

وی در خصوص برکناری خود از این شرکت گفته است: برای ایجاد فرصت برای تحقیقات بیشتر در مورد بحث استخراج رمز ارز در بورس تهران و در راستای قوام بازار سرمایه استعفای خود را به هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران تقدیم کردم و هیات مدیره با این استعفا موافقت کرد.

محمود گودرزی در این زمینه به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: در حال حاضر من سرپرست شرکت بورس تهران هستم؛ به طور شخصی خواستار مدیرعاملی نبودم زیرا قصد دارم تمامی جوانب را بررسی و ارزیابی و سپس تصمیم نهایی خود را اتخاذ کنم.

با توجه به انتشار اطلاعیه روز گذشته شرکت بورس تهران و اطلاعات ارائه شده از سوی توانیر تا حدودی از حاشیه‌های ایجاد شده در این زمینه کاشته شد اما امروز بار دیگر سازمان بورس و اوراق بهادار در اطلاعیه‌ای در مورد ماینرهای کشف شده در ساختمان شرکت بورس تهران شفاف سازی و وجود آن در این شرکت را تایید کرد.

در این اطلاعیه آمده بود: جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می رساند در رسیدگی های نظارتی سازمان بورس و اوراق بهادار، تعدادی ماینر که از سوی شرکت بورس اوراق بهادار تهران مورد بهره برداری قرار گرفته است، در ساختمان شرکت مزبور کشف و در ادامه بررسی نیز مشخص شد که فعالیت مزبور در گزارش ها و حساب های شرکت به طور کامل ثبت و افشا نشده است. با توجه به اینکه بدوا چنین امری با اساسنامه و رسالت شرکت بورس نیز همخوانی نداشته است، موضوع به معاونت حقوقی سازمان ارسال شده است.

در ادامه این اطلاعیه اعلام شد: رسیدگی به این موضوع به طور فوق العاده در دستور کار کمیته رسیدگی به تخلفات سازمان قرار گرفته و برای بررسی کم و کیف و ابعاد تخلفات این موضوع، مدیران بورس تهران فراخوانده شده اند.

سرپرست شرکت بورس تهران در زمینه کشف دستگاه‌های استخراج رمزارز در شرکت بورس تهران هم اظهار داشت: ضرورت دارد در این زمینه بررسی‌های بیشتری صورت گرفته و سپس اطلاع رسانی دقیق صورت بگیرد.

گودرزی پیش از این معاون بازار شرکت بورس تهران، عضو هیات مدیره فرابورس، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت کارگزاری صبا تامین بوده است.

منبع ایرنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.