افتتاح مرکز شتابدهی فینوداد شرکت داده ورزی سداد

مرکز شتابدهی فینوداد در مراسمی با حضور دکتر فرهاد فائز، مدیرعامل و سایر مدیران شرکت داده‌ورزی سداد، دکتر مهدی فقیهی مشاور مرکز نوآوری فینوداد، دکتراحمد معتمدی رئیس و حسین حسینی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در برج فناوری ابن‌ سینای این دانشگاه افتتاح شد.

مرکز نوآوری شرکت داده‌ورزی سداد (فینوداد)  خدمات آموزش، منتورشیپ و شتابدهی را به تیم‌های استارتاپی حوزه بانکداری ارائه خواهد کرد. همچنین حمایت‌های مالی، زیرساختی و فضای کار اشتراکی در اختیار این تیم‌ها قرار می‌گیرد، تا در یک دوره زمانی مشخص فرایند شتابدهی را طی ‌کنند و توانمندی‌های مورد نیاز برای ارائه خدمت به شرکت داده‌ورزی سداد، بانک ملی و سایر متقاضیان را کسب کنند. تیم‌هایی که در مرحله اول در این مرکز مستقر می‌شوند، در حوزه‌های بلاکچین، IOT، هوش مصنوعی و فناوری‌های دیجیتال در صنعت بانکداری فعال هستند.

در این مراسم، فرهاد فائز مدیرعامل شرکت داده‎‌ورزی سداد با اشاره به تلاش شرکت داده‌ورزی سداد و بانک ملی برای حمایت از استارتاپ‌های بانکی، این تلاش را در همراهی با روند داخلی و جهانی حمایت از شرکت‌های نوپا برای چابک‌سازی ارائه خدمات بانکی دانست و از دانشگاه امیرکبیر به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور تشکر کرد. وی همچنین اظهار امیدواری کرد که با هم‌افزایی مرکز نوآوری فینوداد و دانشگاه امیرکبیر شرکت‌های استارتاپی و فین‌تکی، هر چه سریع‌تر وارد عرصه ارائه خدمات بانکی شوند و در چرخه خدمات مالی کشور فعال شوند.

سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر نیز در این مراسم گفت: دانشگاه امیرکبیر علاوه بر این که خودش دارای شتابدهنده است، ترجیح می‌دهد که شرکت‌های معتبر و بزرگ هم در دانشگاه حضور داشته باشند و به کمک هم کار حمایت از استارتاپ‌ها را انجام دهیم. در اکوسیستم دانشگاهی به تدریج مرز بین دانشگاه و جامعه از بین می‌رود و بخش‌های مختلف در دانشگاه فعال می‌شوند. وی همچنین از همکاری بانک ملی و شرکت داده‌ورزی سداد در راه‌اندازی این مرکز تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد که سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر هم وارد این عرصه شده و تمام فعالیت‌های نوآورانه حوزه بانکی، تحت پوشش این مرکز قرار گیرند. وی افزود با توجه به تقاضاهای فراوان، به زودی برج فناوری شماره ۲ این دانشگاه هم افتتاح خواهد شد.

منبع سداد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.