راه اندازی استیبل کوین و کانال پرداخت جهانی ارز دیجیتال بانک مرکزی توسط ویزا

ویزا از راه‌ اندازی یک کانال پرداخت جهانی خبر داد که از تراکنش‌های بین استیبل کوین و ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) پشتیبانی می‌کند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ این یک ایده جاه طلبانه از سوی ویزا است. ویزا امیدوار است بتواند یک کانال پرداخت ایجاد کند تا با سیستم پرداختی که در آن ارزهای فیات مبادله می شوند رقابت کند.

مفهوم Universal Payments Channel (UPC) یا همان کانال پرداخت جهانی بیان می‌کند که چگونه می‌توان شبکه‌های مختلف بلاکچین را به هم متصل کرد تا امکان انتقال CBDCها فراهم شود و ویزا چگونه می تواند به تبادل CBDCهای مختلف ایجاد شده در بلاکچین‌های مختلف در آینده کمک کند.

این پروژه هنوز در مراحل اولیه خود است و زمان بندی اجرای آن هنوز اعلام نشده است اما با توجه به منابعی که  ویزا در اختیار دارد، تردیدی وجود ندارد که بتواند پروژه‌ای در این مقیاس را انجام دهد.

کانال پرداخت‌های جهانی به مبادله آزادانه استیبل کوین و CBDC  کمک می‌کند، مانند آنچه در نیجریه و چین اعلام شده است. در این مفهوم، استیبل کوین‌ها و CBDC ها باید یکدیگر را تکمیل کنند و همچنین بتوانند با CBDC های دیگر برای سیستم پرداخت دیجیتال کار کنند تا با سیستم پرداخت فیات کنونی رقابت کنند.

انتظار می‌رود این پلتفرم مانند یک راهکار 2 لایه عمل کند که در آن پردازش اولیه تراکنش در لایه‌ای متفاوت انجام می‌شود و نه بر روی بلاکچین، زیرا بلاکچین تمایل به کند کردن پردازش و همچنین افزایش هزینه دارد.

تراکنش‌ها، پس از پردازش، بر روی بلاکچین تأیید می‌شوند و این به سرعت شبکه‌های فعلی با شفافیت و امنیتی که بلاکچین ارائه می‌دهد، کمک می‌کند. کانال پرداخت پیشنهادی به احتمال زیاد فرایندها و سیاست‌های خاص خود را دارد و به شرکت‌هایی که از استیبل‌کوین پشتیبانی می‌کنند و کشورهایی که CBDC را صادر می‌کنند نیاز دارد تا ارزهای دیجیتالی خود را با کانال پرداخت جدید سازگار کنند.

البته این راهکار می‌تواند در بلندمدت مانعی برای بسیاری از کشورها باشد که هنوز تمایلی به پذیرش استیبل کوین و مفهوم CBDC ندارند و حتی کسانی که این ایده‌ها را می‌پذیرند ممکن است از حضور در یک کانال پرداخت خصوصی اکراه داشته باشند و ممکن است که کانال خود را ایجاد کنند.

منبع paymentscardsandmobile
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.