وضعیت برتر به پرداخت ملت در گزارش شهریور شاپرک

شرکت به پرداخت ملت که با هدف توسعه ابزارهای پرداخت الکترونیکی فعالیت خود را از سال 1384 آغاز نمود، به عنوان یکی از بزرگترین ارائه دهنده‌های خدمات پرداخت الکترونیکی ایران و خاورمیانه شناخته می‌شود.

این شرکت در گزارش‌های ماهانه شاپرک همیشه جزء شرکت‌های برتر در شاخص‌های مختلف قرار دارد. ما در این مطلب وضعیت به پرداخت ملت را در آخرین گزارش شاپرک ( شهریور 1400) بررسی می‌کنیم: 

وضعیت برتر به پرداخت ملت در گزارش شهریور شاپرک1

سهم  تعدادی  و  مبلغی

سهم تعدادی و مبلغی هر یک  از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت از کل  تراکنش‌های بازار خدمات پرداخت الکترونیک کارتی، در دو شکل زیر ترسیم شده است.

۴_۱

4-2

 

همانگونه که در  شکل  زیر  ملاحظه  می‌گردد، در  شهریور ماه  1400  شرکت  “به  پرداخت  ملت”  در  تعداد تراکنش‌ها  از شرکت بعدی پیشی گرفته و  با سهم  تعدادی  20.42 درصدی رتبه نخست را به خود اختصاص داده است. این اختلاف رقم اندکی معادل با  0.06درصد است. شرکت  “به پرداخت ملت”  با  سهم  19.36  درصدی از مبلغ  تراکنش‌ها، همچنان بیشترین سهم  مبلغی  را  در اختیار دارد.

مقایسه دو شکل بالا با شکل های مشابه در گزارش مرداد  ماه سال  1400  حکایت از آن دارد که هرچند میزان نوسانات این سهم‌ها در مولفه تعدادی چندان قابل توجه  نیست  ولیکن سبب  جابجایی بین  شرکت‌های”پرداخت الکترونیک سامان” و  “به پرداخت  ملت”  شده است. نوسانات سهم‌ها در مولفه مبلغی قابل توجه نبوده و جابه جایی بین شرکت‌ها رخ نداده است.

سهم از بازار تراکنش‌های هر یک از ابزارهای پذیرش

این شاخص، سبب شناخت حوزه فعالیت و نحوه سرمایه گذاری  هر  یک  از  شرکت‌های  PSP  در  ابزارهای پذیرش می‌شود.

سهم تعدادی تراکنش‌های هر یک از شرکت‌های  PSPاز بازار ابزارهای پذیرش برای دو ماه متوالی مرداد  و شهریور 1400 در جدول  زیر ارائه شده است.

گزارش شاپرک

در این جدول بیشترین اختلاف بین سهم تعدادی تراکنش های ابزار پذیرش اینترنتی  با  2.41  درصد اختلاف به شرکت  “به‌پرداخت ملت”  تعلق دارد.

سهم شرکتهای مختلف ارائه دهنده خدمات پرداخت از تعداد تراکنش های هر یک از ابزار های پذیرش در  شکل  زیر نمایش داده شده است.

گزارش شاپرک

 

سهم مبلغی  تراکنش‌های هر یک از شرکت‌های PSPاز بازار ابزارهای پذیرش برای دو ماه متوالی مرداد  و  شهریور   1400  در جدول  2-4 ارائه شده است. در این ماه همچنان شرکت  “به‌پرداخت ملت”  با پوشش  19.05 درصدی  از  مبالغ  بازار  کارتخوان  فروشگاهی، بالاترین سهم  را  در  اختیار  خود دارد.

گزارش شاپرک

سهم از بازار تراکنش‌های هر سرویس

این شاخص، سبب شناخت حوزه فعالیت و نحوه ی سرمایه گذاری هر شرکت  PSP  در سرویس‌های خدمات پرداخت می‌شود. در این بخش تعداد و مبلغ تراکنش‌های هر یک از  شرکت‌ها به تفکیک نوع سرویس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

شرکت “به‌پرداخت ملت”  با پوشش  20.40  درصد  از بازار تراکنش‌های خرید، در این ماه  بالاترین سهم را  به خود اختصاص داده است. این شرکت در حوزه تراکنش‌های پرداخت قبض و خرید شارژ نیز با در اختیار داشتن 23.62 % از بازار تراکنش‌های فوق، بیشترین سهم را دارد.

سهم شرکت‌های مختلف ارائه دهنده خدمات پرداخت از تعداد تراکنش‌های هر یک از سرویس‌های شبکه‌ی الکترونیکی پرداخت کارت در شکل  5-4 نمایش داده شده است.

گزارش شاپرک

سهم مبلغی تراکنش‌های  هر یک از شرکت‌های  PSP  از بازار سرویس‌های شبکه‌ی الکترونیکی پرداخت کارت برای دو ماه متوالی مرداد و شهریور  1400 در جدول  4-4 ارائه شده است. اطلاعات این جدول مبین آن است که در شهریور ماه  شرکت  “به‌پرداخت  ملت”  با  پوشش 19.47  درصد  از  بازار  تراکنش‌های  خرید،  بالاترین  دارنده‌ی  سهم  مبلغی  تراکنش‌های  مذکور  محسوب  می‌گردد.

گزارش شاپرک

بررسی عملكرد شرکت های PSP در ابزارهای پذیرش فعال سیستمی

شرکت  “به پرداخت ملت”  در این جدول  با  96.29 % بیشترین سهم بازار ابزارهای پذیرش تراکنش دار موبایلی را در دست دارد.

گزارش شاپرک

شرکت  “به پرداخت ملت”  نیز  با 84.46درصد بیشترین سهم بازار ابزارهای پذیرش تراکنش دار موبایلی را در دست دارد.

گزارش شاپرک

شاخص  اثربخشی  کارتخوان  فروشگاهی  فعال  سیستمی  در  بعد کشوری

دو شاخص تعداد کارتخوان‌های فروشگاهی و تعداد تراکنش‌های آن در کنار یکدیگر می‌توانند تعیین کننده عملکرد شرکت و توزیع مناسب این ابزارها توسط شرکت ها باشند که برای این منظور می‌توان شاخص اثربخشی کارتخوان فروشگاهی فعال سیستمی را تعریف نمود.

در جدول  15-4شاخص اثربخشی کارتخوان‌های فروشگاهی فعال  سیستمی برای هر یک از شرکت‌های  PSP  در شهریور ماه محاسبه شده است.

گزارش شاپرک

در  شهریور  ماه همانند ماه گذشته شرکت‌ ،”به پرداخت ملت” به رقمی بالاتر از یک در شاخص اثربخشی دست یافته اند.

گزارش شاپرک

در شاخص اثربخشی کارتخوان‌های فروشگاهی تراکنش دار همانند ماه گذشته شرکت‌های  “به پرداخت ملت”  ،  به عددی بالاتر از یک دست یافته‌اند. این بدین معناست که جذب تراکنش‌های این شرکت‌ بر روی  کارتخوان‌های تراکنش دار بیشتر از سهم تعداد کارتخوان‌هایشان از کل کارتخوان‌های تراکنشدار کشور بوده  است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.