افزایش قیمت بیت‌ کوین همزمان با اختلال فیسبوک و برنامه‌ های آن

در پی قطعی فیسبوک، واتس‌اپ و اینستاگرام قیمت بیت‌کوین با افزایش روبه‌رو شد و از ۵۰ هزار دلار عبور کرد.

بستر ارتباطی فیسبوک و شبکه‌‌های اجتماعی آن (ینستاگرام و واتس‌اپ) عصر روز دوشنبه 12 مهرماه بصورت ناگهانی آفلاین و از دسترس خارج شد.

اتفاق قابل توجه و موازی با این رویداد، تغییر ناگهانی قیمت رمزارزهای ویژه همانند بیت‌کوین و اتریوم بود. قیمت بیت‌کوین (BTC) پس از سقوط به پایین‌ترین سطح روزانه خود  در کمتر از 2 ساعت به بیش از 48 هزار دلار رسید و تقریباً 3 درصد افزایش قیمت یافت. قیمت اتریوم (ETH) نیز به طور مشابه در مدت مشابه 2.7 درصد افزایش یافت و در زمان انتشار این خبر به 3.376 دلار رسید.

بی‌ثباتی ناگهانی قیمت در حالی رخ می‌دهد که ترافیک شبکه‌های‌ اجتماعی فیسبوک،اینستاگرام، برنامه اشتراک‌گذاری عکس و فیلم و برنامه پیام‌رسان واتساپ تقریباً در ساعت 11 صبح  در 4 اکتبر کاهش یافت. به گفته تیم ارتباطات فیسبوک که از طریق توییتر اطلاع‌رسانی کردند، این شرکت «در تلاش بود تا هرچه سریع‌تر همه چیز به حالت عادی برگردد.»

این اتفاق همانند مارس 2019 بود که در آن هر سه پلتفرم قطعی بزرگی را گزارش دادند که بیش از 24 ساعت به طول انجامید و در آن زمان، فیس‌بوک علت این اشکال بوجود آمده را «تغییر پیکربندی سرور» عنوان کرد.

آلن فارینگتون، متفکر و کارشناس حوزه ارزهای دیجیتال و بیت‌کوین، که به صورت منظم در رابطه با بیت‌کوین و بازار رمزارزها در شبکه‌های مجازی می‌نویسد، در این خصوص عنوان کرد: «اگر آن‌ها فیسبوک را بر روی بستر بلاکچین راه‌اندازی می‌کردند هرگز از بین نمی‌رفت.»

بعد از خاموشی گسترده فیسبوک و تمام زیرمجموعه‌هایش فرانسیس هاگن کارمند سابق فیسبوک اسناد بسیاری به خبرنگاران داد و در رابطه با ادعاهای کذب فیسبوک با خبرنگاران مصاحبه کرد. همین موضوع باعث شد تا سهام شرکت فیسبوک روز دوشنبه افت زیادی کند.

بسیاری عقیده دارند رشد بیت‌کوین به دلیل قطعی فیسبوک بود زیرا نیاز به تکنولوژی بلاکچین و توسعه دهندگان سیستم‌های غیرمتمرکز به شدت احساس شد.

منبع تسنیم
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.