بیمه کوثر بیمه شخص ثالث را بدون جریمه صادر می‌ کند

شرکت بیمه کوثر، در پی مجوز بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر بخشودگی جرایم ناشی از دیرکرد بیمه ثالث، صدور و تمدید بیمه‌ نامه ثالث را برای همه وسایل نقلیه موتوری زمینی تا تاریخ 6 آبان 1400 بدون جریمه تاخیر انجام می‌ دهد.

با اعلام مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه کوثر، همسو با ترویج فرهنگ بیمه‌ای و افزایش ضریب نفوذ بیمه، با پیشنهاد رییس‌کل بیمه مرکزی و موافقت رییس مجمع عمومی صندوق تامین خسارت های بدنی، جرایم دیرکرد بیمه شخص‌ثالث وسایل نقلیه موتوری زمینی به مدت 20 روز، از 17 مهر تا 6 آبان سال جاری، بخشوده شده است.

وی با تقدیر از این کار در طلیعه ماه ربیع‌الاول و تاثیر مثبت آن در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر گفت: همه‌گیری کرونا در دو سال اخیر لطمات بسیار جدی و گاهی جبران‌ناپذیری را به بخشی از جامعه که در اثر تضعیف کسب‌وکار یا هزینه‌های بیماری تحت تاثیر قرار گرفتند وارد کرد. بعضا شاهد هستیم برخی از مالکان وسایل نقلیه به دلیل مشکلات مالی نتوانستند بیمه‌نامه ثالث وسیله خود را تمدید کنند.

مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه کوثر از همه هم‌وطنان دعوت کرد از این فرصت برای تهیه بیمه‌نامه ثالث بهره ببرند و افزود: نداشتن پوشش بیمه‌نامه ثالث آسیب‌های بسیاری را در خود نهفته دارد که با بروز حوادث خود را نشان می‌دهد و همه طرف‌های ماجرا اعم از مقصر، زیان‌دیده، بیمه مرکزی و صندوق تامین خسارت‌های بدنی را درگیر می‌کند. متاسفانه در بسیاری از این حوادث زیان‌های مالی سنگینی بر مقصر وارد می‌شود که به مراتب بزرگتر و بیشتر از حق‌بیمه ثالثی است که باید برای وسیله نقلیه خود صرف می‌کردند؛ اما دیگر پس از حادثه کاری از کسی ساخته نیست و پشیمانی سودی ندارد.

وی از آمادگی کامل واحدهای صدور شرکت بیمه کوثر در سراسر کشور برای اجرای دقیق این طرح خبر داد و خاطرنشان کرد: از 17 مهر تا 6 آبان 1400، مالکان و بیمه‌گذاران انواع وسایل نقلیه موتوری زمینی می‌توانند با مراجعه به شعب و نمایندگی‌های بیمه کوثر در اقصی نقاط کشور، علاوه بر استفاده از سایر مزایا و تسهیلات شرکت بیمه‌کوثر، بیمه‌نامه وسیله نقلیه خود را بدون جریمه ناشی از دیرکرد در تمدید و صدور بیمه ثالث بخرند. البته طبق دستورالعمل بیمه مرکزی، بخشش جریمه ثالث فقط در بیمه‌نامه‌هایی که مدت اعتبارشان یک ساله باشد اعمال خواهد شد نه بیمه‌های کوتاه‌مدت.

منبع بیمه کوثر
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.