سرمایه‌ گذاری بی‌ سابقه روی ارزهای دیجیتال

ارزش مجموع ارزهای دیجیتال خریداری و ذخیره شده توسط سرمایه‌گذاران سازمانی، بیش از ۳/ ۷۲ میلیون دلار برآورد شده؛ رقمی که در تاریخ پیدایش رمزارزها بی‌سابقه بوده است. با افزایش قیمت بیت‌کوین طی یک هفته گذشته، بسیاری از مشتریان سازمانی و موسسات بزرگ سرمایه‌گذاری جهان بار دیگر به خرید و ذخیره این ارز دیجیتال رو آورده‌اند.

به نوشته نشریه کوین تلگراف، مجموع سرمایه‌گذاری‌های سازمانی در زمینه ارزهای دیجیتال در ماه مارس سال جاری میلادی حدود ۵۷ میلیون دلار بوده و این درحالی است که این میزان در ماه مه ‌به رقم بی‌سابقه ۶/ ۷۱ میلیون دلار افزایش یافته است.

طی هفته گذشته، سرمایه‌گذاری مشتریان سازمانی روی صنعت ارزهای دیجیتال افزایش یافته و به رقم ۸۰ میلیون دلار رسیده که ۷۰ میلیون دلار از این مقدار را بیت‌کوین به خود تخصیص داده است. مشتریان سازمانی همچنین روی دو ارز «پولکادات» و «آدا» نیز به ترتیب ۶/ ۳ و ۷/ ۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند و این در حالی است که «اتریوم» به عنوان دومین ارز بزرگ بازار توانسته است تنها یک میلیون دلار از سرمایه‌گذاری‌های بخش‌های سازمانی را به خود تخصیص دهد.

به گفته کارشناسان، حرکت Bull Pennant بیت‌کوین از قیمت ۴۸۲۰۰ دلار به سمت بالا، احتمالا منجر به افزایش دو برابری به نسبت مقاومت ۵۰ هزار دلاری این رمزارز خواهد شد و با این حساب می‌توان سقف قیمتی ۱۰۰ هزار دلار را برای بیت‌کوین پیش‌بینی کرد.

در همین راستا، تیمی از محققان بازار ارزهای دیجیتال در مرکز تحقیقات بانک «استاندارد چارتر» تحلیلی منتشر کرده‌اند که بر اساس آن، قیمت بیت‌کوین کمتر از یک سال آینده به سقف ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید. به گفته «جفری کندریک» از محققان ارشد این تیم، بیت‌کوین می‌تواند با ادامه این روند، به ابزاری برای معاملات مستقیم جهانی تبدیل شده و به عنوان ارز رقیب دلار آمریکا در بازارهای جهانی مطرح شود.

 

منبع دنیای اقتصاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.