چقازردی: سپه، بزرگ‌ ترین بانک توسعه‌ ای کشور است

مدیرعامل بانک سپه گفت: این بانک با نقش‌آفرینی در پیشرفت بخش‌های مختلف اقتصادی به‌ویژه حوزه تولید محصولات استراتژیک، بزرگ‌ترین بانک توسعه‌ای کشور است.

محمدکاظم چقازردی ضمن اشاره به نقش تأثیرگذار بانک سپه در اقتصاد کشور طی چندین دهه گذشته، خاطرنشان کرد: با ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه و تبدیل‌شدن نخستین بانک ایرانی به بزرگ‌ترین، اکنون این بانک آماده است به‌عنوان بزرگ‌ترین بانک توسعه‌ای به پیشرفت و آبادانی در اقصی نقاط کشور با توان بیشتر از قبل کمک کند.

 یک‌ پنجم منابع نظام بانکی در اختیار بانک سپه است

چقازردی ضمن اشاره به روند رو به رشد شاخص‌های عملکردی بانک سپه به‌ویژه منابع، تصریح کرد: منابع این بانک با رعایت دقیق قوانین و مقررات در 6 سال اخیر افزایش بیش از 4.5 برابری را تجربه کرده است و مشتریان وفادار و قدیمی بانک به‌واسطه اعتماد خود، کار کردن با بانک سپه را در هر شرایطی به سایر بانک‌ها ترجیح می‌دهند و ما باید برای حفظ این اعتماد با تمام وجود تلاش کنیم.

وی افزود: با ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه، منابع نخستین بانک ایرانی معادل 18 درصد منابع نظام بانکی کشور شده است و با برنامه‌ریزی‌هایی انجام‌شده، این میزان با افزایش تعداد مشتریان علی‌الخصوص در شعب بانک‌های ادغامی بالاتر هم خواهد رفت.

اختصاص 80 درصد منابع برای چرخاندن چرخ‌های تولید

مدیرعامل بانک سپه حمایت از تولید و اشتغال را از برنامه‌های اولویت‌دار این بانک خواند و تصریح کرد: برای کمک به تحقق اهداف شعارهای چند سال اخیر در حوزه تولید، 80 درصد از تسهیلات بانک سپه به‌منظور تأمین سرمایه در گردش، تهیه مواد اولیه، تجهیزات و ماشین‌آلات موردنیاز واحدهای تولیدی پرداخت‌شده است.

وی افزود: بانک سپه با حمایت‌های مالی خود در چند سال اخیر زمینه بازگشت صدها واحد تولیدی تعطیل‌شده و در شرف تعطیلی به چرخه تولید را فراهم کرده است و ما این سیاست را با استفاده از ظرفیت‌های جدید بعد از ادغام ادامه خواهیم داد.

چقازردی به تأثیر پشتیبانی بانک‌ها از بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط بر تحقق اهداف برنامه رونق تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: بانک سپه در چند سال اخیر در زمینه حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط همواره جزو سه بانک برتر کشور بوده است و بنا داریم تعداد بنگاه‌های موردحمایت را بعد از ادغام افزایش دهیم.

سپه، مهم‌ترین بانک کشور در تبدیل پول نفت و گاز به ثروت ملی

مدیرعامل بانک سپه ضمن اشاره به توانمندی‌های کارشناسان و کارکنان حوزه اعتباری بانک سپه، گفت: صندوق توسعه ملی با اعتماد و اعتقاد به تخصص نیروی انسانی حوزه اعتباری بانک سپه، این بانک را به‌عنوان یکی از بانک‌های اصلی برای تزریق منابع صندوق به بخش‌های مختلف اقتصادی کشور انتخاب کرده و طی چند سال اخیر بانک سپه همواره جزو سه بانک اول کشور در همکاری با صندوق توسعه ملی بوده است.

وی میزان قراردادهای بین بانک سپه با صندوق توسعه ملی را بیش از 12 میلیارد و 500 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: بخش قابل‌توجهی از این مبلغ برای تأمین مالی پروژه‌های حوزه نفت، گاز و پتروشیمی اختصاص‌یافته و بدون تردید بانک سپه در تبدیل پول نفت و گاز و پتروشیمی به ثروت ملی یکی از بانک‌های کلیدی کشور است.

 توجه ویژه به توسعه مناطق مرزی و کم برخوردار

رئیس هیئت‌مدیره بانک سپه کمک به توسعه مناطق مرزی و کم برخوردار را یکی از برنامه‌های مهم این بانک خواند و گفت: برای تحقق توسعه متوازن در کشور ما سعی کردیم در کنار منابع داخلی بانک، بیش از 50 درصد منابع قراردادهای بین بانک سپه و صندوق توسعه ملی را به اجرای طرح‌های مستقر در مناطق مرزی و کم برخوردار اختصاص ‌دهیم.

 سپه، بانک اول کشور در حوزه فعالیت‌های ارزی کشور

مدیرعامل بانک سپه به کارنامه درخشان این بانک در حوزه فعالیت‌های ارزی طی چندین دهه حضور در نظام بانکداری کشور اشاره کرد و افزود: قبل از تحریم ناعادلانه بانک سپه در سازمان ملل در سال 1384 حدود 30 درصد فعالیت ارزی نظام بانکی کشور در این بانک انجام می‌شد و بعد از تحریم هم نیروهای متخصص بانک سپه، بخش فعالیت‌های ارزی بسیاری از بانک‌ها به‌ویژه بانک‌های خصوصی کشور را راه‌اندازی کردند و به آن رونق بخشیدند.

وی افزود: بانک سپه در دوران 10 ساله تحریم و علی‌رغم محدودیت‌های فراوان، بخش قابل‌توجهی از مشتریان ارزی را با خدمات‌رسانی از طریق بانک‌های واسط حفظ کرد و با خروج این بانک از تحریم سازمان ملل در دی‌ماه سال 1384 بانک سپه به صدر بانک‌های اول در حوزه فعالیت‌های ارزی بازگشت.

چقازردی بانک سپه را یکی از شرکت‌های موفق در استفاده از شرایط پساتحریم دانست و خاطرنشان کرد: این بانک در سال‌های 85 و 86 همزمان با افزایش میزان فعالیت‌های ارزی، شعب خارج در کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه و انگلستان را ازلحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تجهیز کرده است.

وی بانک سپه را یکی از بانک‌های معتبر و خوش‌نام در بین تجار و بازرگانان بین‌المللی خواند و تصریح کرد: مسائل گذرا و مقطعی نمی‌تواند به جایگاه بانک سپه در بازارهای بین‌المللی خدشه‌ای وارد کند و نیروی انسانی متخصص و متعهد بانک به‌ویژه در حوزه فعالیت‌های ارزی در هر شرایطی به مشتریان خود خدمات می‌دهند و بعد از این از ظرفیت‌های مشتریان بانک‌های ادغامی هم استفاده خواهد شد.

 حمایت از اقشار آسیب‌پذیر را فراموش نمی‌کنیم

مدیرعامل بانک سپه گفت: این بانک در کنار حمایت از بخش‌های مختلف اقتصادی، خود را موظف به حمایت از اقشار کم‌درآمد می‌داند و در این زمینه عملکرد درخشان دارد.
وی ضمن اشاره به تبدیل شدن 25 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد خمینی (ره) به کارآفرین با حمایت بانک افزود: این بانک در کمک به آسیب دیدگان ناشی از حوادث قهری در اقصی نقاط کشور و حمایت همیشگی از اقشار آسیب‌دیده به‌ویژه خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی همواره جزو سه بانک اول کشور است.

رئیس هیئت‌مدیره بانک سپه در مورد کمک‌های این بانک به اقشار و صنوف آسیب‌دیده ناشی از کرونا گفت: در دو سال اخیر بانک سپه در پرداخت تسهیلات به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط آسیب‌دیده ناشی از کرونا و ودیعه مسکن از بانک‌های مؤثر کشور بوده است.

تحقق یک رویای تاریخی با حمایت بانک سپه

چقازردی ضمن تأکید بر ضرورت ورود بانک‌های کشور به حوزه تأمین آب شرب موردنیاز مردم و واحدهای صنعتی، اظهار داشت: اولین پروژه شیرین سازی و انتقال آب خلیج‌فارس به فلات مرکزی ایران با مشارکت بانک سپه عملیاتی و یکی از رؤیاهای تاریخی ما ایرانیان تحقق یافت.

وی افزود: با عملیاتی شدن پروژه شیرین سازی و انتقال آب خلیج‌فارس به فلات مرکزی ایران ضمن تأمین آب شرب صدها هزار هم‌وطن در استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد، آب مورد مصرف واحدهای صنعتی و معدنی چادرملو، گل گهر و مس سرچشمه هم تأمین شد.

 سپه، در صدر حامیان تولید محصولات استراتژیک در کشور

چقازردی بانک سپه را جزو برترین بانک‌های کشور در حمایت از تولید محصولات استراتژیک دانست و افزود: این بانک در کنار پشتیبانی از فعالان عرصه تولید در بخش‌های مختلف اقتصادی با مشارکت و نقش‌آفرینی مستقیم در تولید محصولات استراتژیک نظیر: فولاد، سیمان، نفت، گاز، پتروشیمی و امثال آنها به بخش‌های پیشران اقتصادی کشور کمک می‌کند.

وی افزود: شرکت گروه سرمایه‌گذاری امید با شرکت‌های زیرمجموعه وابسته خود در تکمیل زنجیره تولید فولاد، افزایش ظرفیت تولید برق، بهره‌برداری از میدان‌های مشترک نفت و گاز و ورود به عرصه‌های جدید سرمایه‌گذاری در حوزه‌هایی نظیر تولید پنل‌های خورشیدی نقش بی‌بدیلی در کمک به توسعه اقتصادی کشور دارد.

چقازردی یادآور شد: با توانمند شدن بخش خصوصی در برخی بخش‌ها مانند سیمان، بانک سپه فعالیت خود را در این بخش‌ها کاهش داده است.

 ادغام ابهت بانک سپه را بیشتر کرد

رئیس هیئت‌مدیره بانک سپه در مورد دلایل انتخاب بانک سپه به‌عنوان بانک ادغام پذیر گفت: مجموعه نظام به دلیل استحکام مالی قوی، تجربه درخشان نزدیک به یک قرن در صنعت بانکداری کشور و خدمات‌رسانی مطلوب به نیروهای مسلح طی چندین دهه، بانک سپه را به‌عنوان بانک ادغام پذیر برای بزرگ‌ترین ادغام در تاریخ کشور انتخاب کرد و مجموعه مدیران و کارکنان بانک تا امروز در انجام این مأموریت ملی روسفید بوده‌اند.

 تبدیل به کارآمدترین بانک کشور، هدف نهایی ماست

مدیرعامل بانک سپه گفت: بعد از اجرای دومین ادغام بانکی دنیا در کشورمان، تبدیل‌شدن به کارآمدترین و بزرگ‌ترین بانک منطقه هدف نهایی ماست و برای تحقق آن برنامه‌ریزی شده است.

وی به تحولات و اقدامات بزرگ انجام‌شده در حوزه فناوری اطلاعات بانک سپه طی دو سال اخیر اشاره کرد و افزود: با راه‌اندازی سامانه بانکداری جامع امید در این بانک، بزرگ‌ترین مهاجرت سیستمی در نظام بانکی کشور شکل گرفت و با انتقال سامانه‌های متمرکز بانکداری بانک‌های ادغامی به این سیستم جامع، بانک سپه آماده عرضه خدمات و محصولات بانکی مطلوب به مشتریان شد.

چقازردی به پیشینه درخشان بانک سپه در عرصه فناوری اطلاعات در حوزه بانکداری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با به روز شدن سامانه و سیستم‌های بانک سپه، زمینه ورود این بانک به عرصه بانکداری دیجیتال هم فراهم‌شده است و ما آماده بازگشت دوباره به دوران طلایی بانک سپه در حوزه فناوری اطلاعات در عرصه بانکداری هستیم.

منبع بانک سپه
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.