بعد از 15 سال ایرانسل به کجا رسیده؟

امروز 4 شنبه 28 مهرماه نشست خبری پانزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن‌همراه ایرانسل با حضور دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل، معاونان، مدیران ایرانسل و با میزبانی از اهالی رسانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن آمفی تئاتر ساختمان مرکزی ایرانسل برگزار شد.

دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل در نشست خبری پانزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن‌همراه ایرانسل، گفت: ایرانسل یکی از بزرگترین و موفق‌ترین سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کشور بوده و ماحصل آن شکل‌گیری یک اپراتور جدید، شکستن انحصار و خارج شدن از یک عرصه بدون رقابت به یک عرصه رقابتی ارائه سرویس و خدمات بوده است.

حالا می‌توانیم به وضوح نتیجه این مشارکت و رقابت را در ارائه سرویس‌های متنوع به مشترکان خود ببینیم و سایر بازیگران این عرصه هم توانستند سرویس بهتری به مشترکان ارائه کنند و زیرساخت‌های ارتباطی کشور توسعه جدی پیدا کند. اگر این نوع فعالیت و این سرمایه‌گذاری و این بازیگران نبودند، در شرایط کرونا بسیاری از فعالیت‌هایی که انجام شد امکان پذیر نبود.

تولد ایرانسل

مدیرعامل ایرانسل در ادامه، آمار و ارقامی از وضعیت فعلی ایرانسل ارائه داد: ایرانسل اکنون بیش از ۴۲ میلیون مشترک اینترنت همراه و بیش از ۷۳۰ هزار مشترک اینترنت ثابت دارد.

او افزود : نزدیک به ۳۳ هزار روستا تحت پوشش خدمات ایرانسل قرار دارند که بیش از ۱۴ میلیون جمعیت را شامل می‌شوند. همچنین براساس گزارش وزارت ارتباطات، پوشش نسل سه و چهار ایرانسل در روستاها از سایر اپراتورها پیشی گرفته است. در یکسال اخیر، ۱۶۴۲ روستا توسط ایرانسل به تکنولوژی نسل دو، ۱۲۹۰ روستا به تکنولوژی نسل سه و ۳۹۵۷ روستا  به تکنولوژی نسل چهار اینترنت پرسرعت همراه تجهیز شده‌اند.

مدیرعامل ایرانسل خاطر نشان کرد: در حال حاضر نسبت به ابتدای راه‌اندازی اینترنت پهن باند (مهرماه ۱۳۹۳)، سرانه دیتای همراه مشترکان ایرانسل ۴۰ برابر و ترافیک روزانه دیتای همراه نیز ۵۰۹ برابر شده است. مشترکان ایرانسل امروز سرعتی ۱۱۸ برابر را تجربه می‌کنند و به رکورد مصرف 8.16 پتابایت دیتا در یک روز رسیده‌اند که عدد بسیار بزرگی در مقیاس اپراتورهای منطقه و جهان است.

مدیرعامل ایرانسل از تولید سیم‌کارت با سیستم عامل بومی و مودم تولید داخل به عنوان بخشی از فعالیت‌های ایرانسل در حوزه بومی‌سازی نام برد و به عرضه ۲۰ میلیون سیم‌کارت با سیستم‌عامل بومی، راه‌اندازی خط تولید مودم بومی برای اولین بار در ایران، تولید مودم پشتیبانی کننده از اینترنت پرسرعت همراه و ثابت و انجام مراحل تست سیستم‌عامل سیم‌کارت برای نخستین‌بار در داخل کشور اشاره کرد.

تولد ایرنسل

مدیرعامل ایرانسل گفت: از فعالیت‌های جدی ایرانسل در سال گذشته، می‌توان به تجهیز هسته مرکزی شبکه ایرانسل به نسل پنج نام برد.ما در کل کشور می‌توانیم خدمات مبتنی بر این نسل را ارائه کنیم. ایرانسل اولین اپراتور ارائه‌دهنده 5G در کشور است که از ابتدای مردادماه ۹۹ تا کنون، ۷ سایت تجاری نسل پنج تلفن همراه در کشور راه‌اندازی کرده است و هم‌اکنون در شبکه ایرانسل ۴۰۰ هزار گوشی با قابلیت دریافت نسل پنج فعال است. ایرانسل در زمینه فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و مسؤولیت اجتماعی، اقدام‌هایی از جمله مرکز خدمات مشتریان ویژه ناشنوایان،کاشت ۱۲ هزار و ۶۰۰ اصله نهال، اهدای کپسول اکسیژن، مواد ضدعفونی و ماسک، اهدای بسته دیتای رایگان به اقشار مختلف، احداث مدارس در مناطق محروم و سیل‌زده را انجام داده است.

او افزود: ایرانسل در ۸ شهر دیتاسنتر با ظرفیت ۱۴۸۷ رک دارد و راه‌اندازی سه مرکز داده جدید در شهرهای کرج و مشهد و اصفهان با ظرفیت ۲۴۰ رک را در مراحل پایانی اجرا و راه‌اندازی دارد تا مجموع ظرفیت مراکز داده‌ ایرانسل به بیش از ۱۷۰۰ رک برسد. بر پایه این مراکز داده، زیر ساخت ابری ایرانسل برای ارائه خدمات ابری ایجاد شده است.

ایرانسل4

ایرانسل 5

در ادامه دکتر حسن بولوردی معاون فنی و مهندسی ایرانسل و مهندس محسن یوسف‌پور معاون کسب و کار سازمانی ایرانسل، رویکردها، فعالیت‌ها و محصولات ایرانسل در راستای تحقق تحول دیجیتال در لایه‌های مختلف را توضیح دادند.

از جمله این محصولات و راهکارها می‌توان بازار دیجیتال ایرانسل ویژه تبادل API، راهکار ابری ایرانسل، «واکه» به عنوان یک راهکار بیسیم بر پایه فناوری push to talkover cellular، پلتفرم‌های تبلیغی ایرانسل و … را نام برد که در راستای ایجاد زیست‌بوم دیجیتال ایجاد شده‌اند.

مهندس باقر صمدی، معاون دیجیتال ایرانسل در توضیح زیست‌بوم دیجیتال ایرانسل، اشاره کرد: ایرانسل‌من اکنون تجربه زندگی دیجیتال را برای کاربران فراهم کرده و حمایت از شرکت‌های نوپا، پیاده‌سازی سریع فنی، مدل‌های درآمدی متنوع، ایجاد حس وفاداری در مشترک و … از ویژگی‌های آن است.

ایرانسل 3

در ادامه مراسم نشست خبری پانزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن‌همراه ایرانسل، از سرویس‌های جدید ایرانسل در تحقق تحول دیجیتال از جمله سرویس احراز هویت دیجیتال، پلتفرم مدیریت دیجیتالی شرکای تجاری، پلتفرم آواتار و پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتریان در فضای مجازی رونمایی شد.

مهندس علی مقدم معاون ارتباط با مشتریان ایرانسل، رویکرد ایرانسل در اجرای تحول دیجیتال در خدمات پس از فروش را توضیح داد و از پلتفرم آواتار رونمایی کرد. این پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی، درکنار نیروی انسانی، باعث تنوع راهکارها و کاهش مراجعه حضوری مشترکان برای دریافت خدمات خواهد شد.

همچنین در ادامه افزایش حضور کاربران در فضای مجازی، لزوم پاسخگویی به کاربران در شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارها پررنگ‌تر از قبل شده و پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتریان در فضای مجازی ایرانسل، به همین منظور ایجاد شده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.