کارت‌ های بانکی بزودی بیمه می‌ شوند

رئیس‌ کل بیمه مرکزی گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام‌ شده بزودی کارت‌های بانکی و اعتباری مردم، زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

غلامرضا سلیمانی شامگاه جمعه در نشست هماهنگی نمایندگی‌های بیمه در آذربایجان‌غربی گفـت: رایزنی‌های لازم برای آغاز پوشش بیمه‌ای کارت‌های بانکی در حال انجام است. متاسفانه طی سال‌های اخیر سوء استفاده‌های متفاوتی از طریق کارت‌ بانکی شهروندان انجام شده که ورود صنعت بیمه به این حوزه می‌تواند خدمات مهمی به مردم ارائه کند.

وی با تاکید بر اینکه صنعت بیمه باید به بخش‌های مختلف زندگی مردم ورود و آن را تحت پوشش قرار دهد، بیان کرد: هدف اصلی صنعت بیمه باید کاهش دغدغه‌های مردم باشد.

رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه در ضریب نفوذ بیمه ضعف‌های اساسی در کشور احساس می‌شود، ادامه داد: بسیاری از اموال کشور تحت پوشش بیمه نیستند که یک ایراد اساسی به شمار می‌رود.

سلیمانی با اشاره به اینکه ضمانت نامه‌های بیمه‌ای مورد غفلت واقع شده، افزود: امروزه ضمانت نامه‌های بانکی به یکی از منابع درآمد بانک‌ها تبدیل شده است؛ اگر استفاده از ضمانت نامه‌های بیمه‌ای به طرز شایسته در سطح جامعه رایج شود، صنعت بیمه کشور متحول می‌شود.

وی همچنین به برخی اقدامات انجام شده برای کاهش وابستگی‌ بیمه‌ها به بیمه مرکزی اشاره کرد و افزود: بخش خصوصی صنعت بیمه در کشور باید بیش از پیش تقویت شود.

محصولات جدید بیمه ای با نگاه بر رفع موانع تولید طراحی می شود

صنعت بیمه کشور باید در کسب اعتماد عمومی و جذب اطمینان همگانی، پیشگام و پیشرو باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی در جمع مدیران شورای هماهنگی بیمه استان آذربایجان غربی با اشاره به این مطلب افزود: ظرفیت محصولات جدید بیمه ای به گونه ای است که می تواند بازار بزرگتری از رشته بیمه های شخص ثالث فراهم کند.

رئیس کل بیمه مرکزی، حضور در جمع مدیران استانی صنعت بیمه را یک امر مهم توصیف کرد و افزود: استان آذربایجان غربی با توان بالقوه نیروی انسانی و منابع طبیعی، بسیار مستعد توسعه است، اما تحقق اهداف طراحی شده به همت و هم اندیشی بیشتر همه نهادها و دستگاه های استانی نیاز دارد.

رئیس شورای عالی بیمه از میلیون ها مسافری که سالانه مرزهای ایران را برای تردد خود انتخاب می کنند به عنوان یک پتانسیل عظیم بیمه ای یاد کرد و گفت: می توان با نظارت دقیق و برنامه ریزی گسترده علاوه بر کنترل تقلبات و تخلفات از این ظرفیت برای افزایش پشتوانه مالی صنعت بیمه استفاده کرد.

سلیمانی با تشریح فعالیت های اخیر و همچنین برنامه های آتی صنعت بیمه از موضوعاتی نظیر بیمه های اعتباری، ضمانت نامه‌های بیمه‌ای جایگزین بیمه نامه های بانکی، بیمه کارت های اعتباری و نظایر آن به عنوان ستون‌های اطمینان آفرین اقتصاد مردمی در کشور یاد کرد و افزود: صنعت بیمه علاوه بر اطمینان بخشی و اعتمادسازی در زمینه رشد اقتصادی نیز ماموریت حساسی را بر عهده دارد.

رئیس شورای عالی بیمه با اشاره به شعار “جهش تولید” که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد به طراحی محصولات بیمه ای متناسب با رشد تولید تاکید کرد و گفت: اگر محصولات بیمه ای با نگاه به جهش تولید، طراحی شود پروژه مانع زدایی و پشتیبانی صنعت بیمه از مقوله تولید، رقم خواهد خورد.

وی همکاری تنگاتنگ نهادناظر صنعت بیمه و سندیکای بیمه گران ایران را به نفع دولت، مردم و فعالان صنعت بیمه دانست و اظهار داشت: هر چقدر بر مسئولیت های صنعت بیمه اضافه شود فشار مالی دولت کمتر شده و می تواند بی دغدغه و چابک تر از قبل به فعالیت خود ادامه دهد.

رئیس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود از بلایای طبیعی به عنوان تهدیدی جدی برای دارایی های کشور و سرمایه های مردم نام برد و گفت: راه اندازی مرکز ریسک در بیمه مرکزی و کنترل نرخ های فنی و تاکید بر نرخ و شرایط منطقی و همچنین نظارت بر عملکرد کنسرسیوم ها می تواند ضریب اطمینان عمومی را به این صنعت تا حد چشمگیری افزایش دهد.

منبع فارس
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.