سنگاپور، قطب آینده بازار رمزارزها در جهان؟

با رشد بازار رمز‌ارزها نگرانی درباره تاثیر این بازار روی اقتصاد سنتی و بازار پول افزایش یافته است، ولی دولت سنگاپور اعلام کرد در نظر ندارد در مقابل این تغییر مقاومت کند. سنگاپور در تلاش است تا خود را به عنوان یک بازیگر اصلی در بازار رمزارزها در دنیا معرفی کند و به مرکز مالی مبادله و سرمایه‌گذاری در این حوزه تبدیل شود.

«راوی منون» رئیس مرکز بازار پول در بانک مرکزی سنگاپور به روزنامه بیزینس استاندارد گفت: «به نظر ما بهترین رویکرد در مقابل بازار رمزارزها و رشد سریع این بازار این است که با تغییرات همگام شویم. ممنوع اعلام کردن فعالیت در این حوزه یا مانع‌تراشی در مسیر فعالان این حوزه نمی‌تواند مانع رشد آن شود و تنها بستر را برای افزایش فعالیت‌های غیرقانونی فراهم می‌کند. در سنگاپور فعالیت در بازار رمز ارزها کاملا قانونی و تحت حمایت دولت است.»

این کشور قوانین سختگیرانه‌ای برای شرکت‌های فعال در این حوزه در نظر گرفته است و هر شرکتی که بتواند این قوانین را اجرا کند و زمینه را برای نظارت در این بازار فراهم کند خواهد توانست در بازار رمزارزها فعالیت کند. البته آشنایی با ریسک‌های موجود برای فعالیت در این بازار و احتمال نوسان‌های زیاد هم مساله‌ای مهم است که در جریان دریافت مجوزهای فعالیت در این صنعت به متقاضیان گفته می‌شود و حتی شرط گذراندن دوره‌های خاصی که اطلاعات اولیه و مهم به متقاضیان فعالیت در این صنعت داده می‌شود امری بسیار مهم و ضروری معرفی شده است.

منبع دنیای اقتصاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.