کدام مجردها می‌ توانند متقاضی ثبت‌ نام در طرح ملی مسکن شوند؟

محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن همچنان ادامه دارد، گفت: از ۲۸ مهرماه که ثبت نام آغاز شده تاکنون، ۷۵۱ هزار و ۳۸۵ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: ثبت نام از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن همچنان ادامه دارد و تعداد ثبت نام کنندگان به بیش از ۷۰۰ هزار نفر رسیده است.

محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ثبت نام  طرح نهضت ملی مسکن  همچنان ادامه دارد، گفت: از ۲۸ مهرماه که ثبت نام آغاز شده تاکنون، ۷۵۱ هزار و ۳۸۵ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند.

او با بیان اینکه نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس این سیاست، احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال در برنامه دولت قرار گرفته است، گفت: بر اساس  قانون جهش تولید مسکن ، تمامی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها موظف شده‌اند تا اراضی مازاد خود را به اجرای این طرح اختصاص بدهند که در این خصوص از زمان ابلاغ قانون توسط رئیس جمهور دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها مکلف هستند تا در دو ماه زمین‌های مستعد خود را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی معرفی کنند.

محمود زاده توضیح داد: سامانه ثمن به نشانی saman.mrud.ir  یک ماه بعد از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن توسط رئیس‌جمهور و از ۲۸ مهرماه به منظور ثبت‌نام و پایش متقاضیان واقعی مسکن آغاز به کار کرده است.

او یادآور شد: متقاضیان این امکان را دارند تا طی یک ماه و حداکثر تا ۲۸ آبان با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: طبق این قانون زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن و معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن، می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.

محمود زاده عنوان کرد: همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است؛ چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجرد زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند.

معاون مسکن و ساختمان با بیان اینکه پایش همزمان با ثبت‌نام و در مراحل مختلف انجام می‌شود، گفت: بعد از پایش اولیه و احراز شرایط، پذیرفته‌شدگان برای مراحل دیگر پایش به ادارات کل راه و شهرسازی استان برای بررسی سابقه ۵ سال سکونت معرفی می‌شوند و در نهایت با تایید نهایی، برای دریافت تسهیلات و همچنین باز کردن حساب مسدودی به نام خود نزد بانک تسهیلات دهنده معرفی خواهند شد.

محمود زاده در پایان همچنین درباره میزان تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن هم گفت: تسهیلاتی که برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده از ۲۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان متفاوت است که در شورای عالی مسکن و شورای پول و اعتبار این موضوع بررسی می‌شود.

منبع دنیای اقتصاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.