انهدام شبکه کلاهبرداری یونیک فاینانس توسط وزارت اطلاعات

با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی، بیش از ۱۵۰ نفر از سر شبکه‌ ها و سر کرده ‎های اصلی شرکت هرمی یونیک فاینانس (unique finance) در ۱۹ استان کشور شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی مورد ضربه قرار گرفت.
 وزارت اطلاعات از انهدام شبکه سازمان یافته کلاهبرداری یونیک فاینانس و دستگیری اعضای اصلی شبکه در سطح کشور خبر داد.

در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است: با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی بیش از ۱۵۰ نفر از سر شبکه‌ ها و سر کرده ‎های اصلی شرکت هرمی یونیک فاینانس (unique finance) در ۱۹ استان کشور شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی مورد ضربه قرار گرفت.

مؤسسین و مدیران این شرکت که از ایرانیان مقیم در کشورهای همسایه می‎باشند؛ با معرفی واهی این مجموعه به عنوان یک شرکت بین ‎المللی و فعال در خرید و فروش سهام شرکت‎ های معتبر در بورس ‎های خارجی، با استفاده از روش‌‌ های اغواگرایانه و ادعای پرداخت سودهای نامتعارف و دلاری، اقدام به شبکه سازی هرمی، ارائه توکن دیجیتال به نامUNQT  و کلاهبرداری از تعداد زیادی از شهروندان در سراسر کشور نموده‎اند.

با اقدامات صورت گرفته، ضمن جلوگیری از خروج حجم بالایی ارز از کشور، سایر اعضای فعال این شبکه هرمی تحت رصد اطلاعاتی قرار گرفته و پرونده قضایی مؤسسین و گردانندگان این شرکت هرمی، در دادگاه‌ های ویژه رسیدگی به اخلال‎ گران در نظام اقتصادی کشور، در دست رسیدگی و صدور حکم می ‎باشد.

وزارت اطلاعات با عنایت به شرایط کنونی اقتصادی و شکل گیری کلاهبرداری‌ های هرمی نوظهور، به ویژه در حوزه ارزهای دیجیتال، ضمن هشدار نسبت به عوارض پرخسارت سرمایه‌ گذاری در این قبیل طرح ها، آماده دریافت گزارشات مردمی از طریق ستاد خبری ۱۱۳ می‌ باشد.

منبع دنیای اقتصاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.