ارتقاء درگاه‌های پرداخت قدیمی با پذیرش ارزهای دیجیتالی

این روزها کریپتوکارنسی‌ها به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند و اکنون یک روش پرداخت مناسب در بسیاری از مشاغل هستند. این بدان معناست که یافتن راه حلی برای امکان  ارتقاء روش‌های پرداخت از ارزهای فیات معمول به ارز دیجیتال اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده است.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ ارتقاء درگاه پرداخت معمول با پذیرش ارز دیجیتال که قابل اعتماد و مقرون به صرفه باشد، گام مهمی در یک کسب و کار برای پذیرش و دریافت تراکنش‌های دارایی دیجیتال از مشتریان است.

درگاه پرداخت کریپتو چیست؟

درگاه پرداخت کریپتوکارنسی یا همان ارزهای دیجیتال درها را به روی پذیرندگان باز می‌کند تا دارایی‌های دیجیتال مانند بیت کوین و لایت کوین را برای پرداخت پذیرش کنند، حتی اگر مشتری با ارز معمول پرداخت کند! این به یک کسب و کار امکان می دهد ارز فیات معمول را به عنوان پرداخت بپذیرد اما اجازه می‌دهد تا مبلغ را به ارز دیجیتال انتخابی خود برداشت کند.

با توجه به افزایش روزافزون شرکت‌هایی که علاقه‌مند به تنوع بخشیدن به دارایی‌های خود از طریق سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال هستند، ارتقاء درگاه پرداخت فیات با پذیرش ارز دیجیتال، راهی سریع و آسان برای انجام این کار ارائه می‌دهد. یک سرویس کیف پول الکترونیکی به پذیرندگان این امکان را می‌دهد که این نوع درگاه پرداخت را مستقیماً در پلتفرم های پرداخت خود ادغام کنند و برداشت ارزهای دیجیتال را معمولاً با کارمزدهای اندکی انجام دهند.

رمز ارز

چرا درگاه پرداخت کریپتو را پیاده‌سازی کنیم؟

ارتقاء درگاه پرداخت معمول با پذیرش کریپتوکارنسی گام مهم یک کسب‌وکار برای مدرن‌سازی روش‌های پرداخت است. ارائه امکان پرداخت به مشتریان به صورت فیات یا کریپتوکارنسی برای بسیاری از افراد خوش‌آمد خواهد بود، به‌ویژه که بازار ارزهای دیجیتال به سرعت در حال رشد هستند.

انتظار می‌رود بازار ارزهای دیجیتال از 1.6 میلیارد دلار در سال 2021 به 2.2 میلیارد دلار تا سال 2026 رشد کند. از این پیش‌بینی‌ها مشخص است که محبوبیت بازار کریپتوکارنسی افزایش می‌یابد و این بدان معناست که پذیرندگان اگر نمی‌خواهند فروش خود را از دست بدهند،  باید بتوانند آن را به عنوان یک روش پرداخت بپذیرند.

پیاده‌سازی درگاه پرداخت کریپتوکارنسی، روند ایجاد سبد پرتفوی کریپوتوی کسب‌وکار را نیز آسان می‌کند.

علاوه بر اینکه می‌توان از طریق آن میزان فروش خود را توسط علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال افزایش دهد، استفاده از کریپتو به‌عنوان یک روش پرداخت، مزایای بسیار دیگری را  نیز برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند:

تراکنش‌های کریپتوکارنسی در آخر هفته‌ها و تعطیلات یعنی زمانی که بانک‌ها به طور سنتی بسته هستند، به دلیل فعالیت مداوم شبکه‌های بلاکچین پردازش می‌شوند.

ارزهای دیجیتال هزینه تراکنش کمتری هم برای کسب و کارها و هم برای کاربران دارند، زیرا هیچ واسطه‌ای در این فرآیند دخیل نیست. به همین دلیل، دارایی‌های دیجیتال سریعتر (بین چند ثانیه تا یک ساعت) به گیرنده می رسد.

پرداخت‌های رمزنگاری شده معمولاً امن‌تر از راه‌حل‌های سنتی هستند. در شبکه‌های بلاکچین که از دارایی‌های دیجیتال استفاده می‌شود، داده‌ها به جای سرور مرکزی در هزاران رایانه ذخیره می‌شوند و هر تراکنش از طریق رمزنگاری کلید عمومی رمزگذاری می‌شود.

پرداخت‌های رمزنگاری را نمی توان معکوس کرد، هیچ خطری برای بازپرداخت وجه و کلاهبرداری مرتبط وجود ندارد. زیرا هنگامی که یک تراکنش دارایی دیجیتال تایید شود، شبکه آن را به عنوان تراکنش نهایی در نظر می‌گیرد.

کریپتوکارنسی یک انتخاب عالی برای پذیرندگان با پایگاه کاربر بین المللی است. زیرا برخلاف نقل و انتقالات بانکی، شبکه‌های ارز دیجیتال بین تراکنش‌های محلی و خارج از کشور تفاوتی قائل نمی‌شوند. در نتیجه، مجبور نیستید هزینه اضافی بپردازید یا برای دریافت یا ارسال نقل و انتقالات دارایی دیجیتال بین المللی صبر کنید.

درگاه‌های پرداخت کریپتوکارنسی با تبدیل خودکار پرداخت فیات به کریپتو، سهولت را به فرآیند تبادل دارایی‌ها اضافه می‌کنند.

علاوه بر این، درگاه پرداخت کریپتوکارنسی یک فرآیند کاربرپسند را ارائه می دهد. درگاه پرداخت کریپتوکارنسی همچنین علاوه بر ارائه یک تجربه تراکنش آسان، راهی مطمئن برای انجام پرداخت‌ها به طور مستقیم در پلتفرم پذیرنده ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، درگاه پرداخت کریپتوکارنسی قابلیت گزارش‌دهی را ارائه می‌کنند، که به کمک آن نیازی نیست تا پذیرندگان تراکنش‌های ارز دیجیتال را ردیابی و آن را به سفارش‌های مشتریان مرتبط کنند.

 

 

منبع paymentscardsandmobile
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.