چند درصد مردم آمریکا ارز دیجیتال دارند؟

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط مرکز تحقیقات «پیو» در آمریکا، دست‌کم ۱۶ درصد از مردم این کشور در صنعت ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده یا دست‌کم اقدام به خرید و فروش آنها کرده‌اند.

به گفته پیو، این رقم برای افراد ۱۸ تا ۲۹ ساله به ۳۱ درصد و برای مردان در همان گروه سنی به ۴۳ درصد افزایش یافته است. شرکت‌کنندگان سیاه‌پوست، اسپانیایی و آسیایی در این مطالعه نیز احتمالا بیش از افرادی که خود را سفیدپوست معرفی می‌کردند، در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند. با این‌حال، به نظر می‌رسد افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی، از نظر درآمد تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته‌اند.

در همین راستا، «اندرو پرین» از محققان ارشد این مرکز گفت: اکنون شاهد آن هستیم که بخش بزرگی از مردم آمریکا حداقل کمی در مورد ارزهای دیجیتال مطالبی شنیده‌اند. دیدن تفاوت‌های جمعیت شناختی در آگاهی و استفاده از ارزهای رمزنگاری شده بسیار شگفت‌انگیز بود. جامعه نمونه این نظرسنجی شامل ۱۰هزار و ۳۷۱ بزرگسال بود که از پنل گرایش‌های آمریکایی مرکز انتخاب شدند. این پنل با یک نمونه‌گیری تصادفی ملی از آدرس‌ها انتخاب می‌شود و سپس نتایج حاصل از آن، با عوامل متعددی از جمله قومیت، حزب سیاسی، جنسیت و تحصیلات مورد سنجش قرار می‌گیرند. اعضای پنل همچنین در مورد اینکه آیا اصلا در مورد ارزهای دیجیتال مطلبی شنیده‌اند یا خیر، نظرسنجی شدند. نزدیک به یک چهارم از پاسخ‌دهندگان (۲۴ درصد) گفتند که چیزهای زیادی در مورد کریپتو شنیده‌اند، در حالی که نزدیک به دو سوم (۶۲ درصد) گفتند که موارد اندکی شنیده‌اند. تقریبا یک هشتم (۱۳ درصد) از افراد اعلام کرده‌اند که اصلا چیزی در مورد ارزهای دیجیتال نشنیده بودند.

منبع دنیای اقتصاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.