بزرگ‌ترین اپدیت بیت‌کوین در چهار سال اخیر

بزرگ ترین اپدیت بیت‌کوین در طول چهار سال اخیر سرانجام رونمایی شد که می تواند اتفاق بسیار مثبتی برای بازار رمزارزها تلقی شود.

بیت‌کوین به عنوان بزرگ ترین ارز دیجیتالی جهان نقش بسیار تعیین کننده ای در روند قیمت ارزهای دیجیتالی دارد و اکنون به روزرسانی جدید شبکه بیت‌کوین باعث افزایش کارایی شبکه و امنیت کاربران خواهد شد.

برخلاف بروزرسانی سال ۲۰۱۷ بیتکوین، آپدیت جدید با مشارکت توسعه دهندگان بیشتری از سراسر جهان انجام شده است. یکی از ویژگی های اصلی این بروزرسانی امکان استفاده از الگوریتم امضای دیجیتال است که که با استفاده از کلیدهای خصوصی امکان کنترل کیف پول بیتکوین را می دهد. این ویژگی باعث می شود ضریب اطمینان دسترسی مالکان به کیف پول خود بیشتر شود.

ویژگی اصلی بعدی آپدیت شبکه بیت‌کوین مربوط به استفاده از قراردادهای هوشمند است که در قالب آن، قراردادهای هوشمند با حجم کوچک تر و هزینه کمتر قابلیت اجرایی شدن در شبکه بیتکوین را خواهند داشت. تراکنش هایی که در بستر لایتنینگ انجام می شود امکان پشتیبانی از مبالغی در حد یک سنت (یک صدم دلار) را خواهند داشت. به گفته برخی از توسعه دهندگان شبکه لایتنینگ، قرار است به زودی یک آپدیت جدید به این شبکه افزوده شود که هدف آن افزودن جزییات بیشتر به قراردادهای هوشمند خواهد بود.

فرد تیل مدیر موسسه ماراتون دیجیتال هولدینگز گفت: مهم ترین ویژگی اصلی آپدیت جدید این است که قراردادهای هوشمند در شبکه بیت‌کوین توانمندتر شده اند. این قراردادها یک نوآوری بسیار مهم در تاریخ ارزهای دیجیتالی محسوب می شود و به کمک آن، استفاده از بیتکوین توسط کسب و کارها افزایش خواهد یافت.

هنوز مشخص نیست که بروزرسانی جدید شبکه بیت‌کوین تا چه میزانی در مقیاس وسیع کارایی داشته باشد. برخی از کاربران نگران اند خاطرات تلخ سال ۲۰۱۳ مجددا تکرار شود زمانی که بروزرسانی آن زمان به دلیل نقایص فنی باعث شد تقریبا نیمی از شبکه بیت‌کوین در سطح جهان از کار بیافتد.

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.