مسئول رسیدگی به «ربات جعل رسید بانکی» کیست؟

معاون نظارت اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در خصوص اقدامات بانک مرکزی برای مقابله با پدیده خطر آفرین «ربات جعل رسید بانکی» توضیح داد.

معاون نظارت اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در خصوص اقدامات بانک مرکزی برای مقابله با پدیده خطر آفرین «ربات جعل رسید بانکی»، گفت: نکته مهمی که در این مورد باید مدنظر قرار گیرد این است که جنس تخلف انجام‌گرفته به‌گونه‌ای است که رسیدگی به آن در دایره اختیارات بانک مرکزی نیست و سایر نهادهای انتظامی به آن پرداخته‌اند.

ربات جعل رسید بانکی

سید یاسر میرحق‌جو در گفت‌وگو با میزان، در خصوص اقدامات بانک مرکزی برای مقابله با پدیده خطرآفرین «ربات جعل رسید بانکی» گفت: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مسئولیت‌ها و اختیاراتش نسبت به موارد تقلب و تخلف در حوزه‌های مرتبط کاملاً هوشیار است و مراقبت‌های لازم را اعم از اقدامات پیشگیرانه، آگاهی‌رسانی و فنی انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: بانک مرکزی به‌محض اطلاع، مراتب را موردبررسی قرارداد و هماهنگی‌های لازم با سایر نهادهای مسئول در این زمینه به عمل آمد.

معاون نظارت اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: نکته مهمی که در این مورد باید مدنظر قرار گیرد این است که جنس تخلف انجام‌گرفته به‌گونه‌ای است که رسیدگی به آن در دایره اختیارات بانک مرکزی نیست و سایر نهادهای انتظامی به آن پرداخته‌اند.

میرحق‌جو گفت: باید توجه داشت که فعال‌سازی و استفاده از سرویس دریافت پیامک واریز به‌حساب و فعال‌سازی این خدمت توسط مشتریان شبکه بانکی و عدم اتکای صرف به رسید انتقال وجه و در کنار توجه ویژه هم‌وطنان به نصب نرم‌افزارهای پرداخت و بانکی از منابع معتبر می‌تواند در کاهش آسیب‌پذیری‌ها به‌طور قابل‌توجهی، مؤثر باشد.

اخیراً فیلمی در رسانه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد که در آن به پدیده خطرآفرین «ربات جعل رسید بانکی» اشاره شده بود به طوری که طبق ادعای مطرح شده، این ربات قادر به جعل رسیدهای بانکی است.

 

منبع خبر آنلاین
2 نظرات
  1. کریم نجفی لاهرود می گوید

    سلام من کریم نجفی ناشنواهستم اردبيل مشگین‌شهر روستاي جلایرهستم به من مسکن ملی بده

  2. کریم نجفی لاهرود می گوید

    به من یک میلیارد تومان پول هدیه داری من ساختمان ثبت نام میخوام

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.