تجمعات مالباختگان کینگ‌مانی به کجا رسید؟

یکی از مالباختگان کلاهبرداری کینگ‌مانی با اشاره به همکاری نهادهای نظارتی در جهت احقاق حقوق مالباختگان گفت: کلاهبرداران سعی دارند با انتساب خود به نهادهای انقلابی از پاسخگویی فرار کنند.

با رونق گرفتن بازار ارزهای دیجیتال، هر روز نام توکن و کوین جدیدی بر سر زبان‌ها می‌افتد که بسیاری از آن‌ها پس از مدت کوتاهی بدون پشتوانه یا جعلی از آب در می‌آیند. حدود ۲ سال از معرفی رمزارز کینگ‌مانی (Kingmoney) توسط یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای و پرداخت پورسانت به اعضای شبکه آن می‌گذرد و حالا دیگر کمتر کسی در حوزه بازاریابی شبکه‌ای هست که ماجرای کلاهبرداری آن را نداند.

بر اساس اطلاعیه وزارت اطلاعات، برخی از افراد فعال در این پروژه کلاهبرداری دستگیر شده و به مراجع قضائی معرفی شده‌اند. این افراد با فریب افکار عمومی و تشویق مردم و اعضای شرکت به خرید و سرمایه‌گذاری در رمزارز جعلی «کینگ‌مانی»، مبالغ هنگفتی را از زیرمجموعه‌های خود کسب کرده و با ایجاد نوسانات ساختگی در قیمت این رمزارز جعلی، اقدام به فروش آن می‌کردند.

ردپای شرکت بازاریابی شبکه‌ای مشهور در کلاهبرداری کینگ مانی

یکی از مالباختگان پروژه کلاهبرداری کینگ‌مانی با بیان اینکه وی از بازاریابان شبکه‌ای شرکت بوده است، گفت: در زمان فعالیت ما در شرکت، رمزارز کینگ‌مانی توسط گروهی که پلن بین‌الملل مرکز را دنبال می‌کردند، به ما معرفی شد. قرار بر این بود که پورسانت افراد فعال در شرکت با استفاده از این رمزارز پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه خرید و فروش رمزارز کینگ‌مانی در وبسایت یوتی‌بایت انجام می‎‌گرفت، گفت: بعد از مدتی متوجه فعالیت مشکوک یوتی‌بایت شدیم و به مرور زمان مشخص شد که این وبسایت نیز در واقع یک صرافی جعلی بوده و توسط عناصر شرکت اداره می‌شود. کینگ‌مانی از طریق لیدرهای شرکت تبلیغ می‌شد و در اوایل تمام کاربران صرافی خریدار کینگ مانی ایرانی بودند اما پس از مدتی به علت استفاده از IPهای خارج از کشور توسط کاربران ایرانی، شرکت مدعی شد که افراد از تمام کشورهای جهان در حال مبادله این رمز‎ارز هستند.

وی با اشاره به بروز اختلالات مداوم در وبسایت یوتی‌بایت در طول ۲ سال گذشته، گفت: علت این اختلالات، در واقع تغییرات دستوری و ساختگی قیمت کینگ‌مانی بود؛ این مسئله از زمانی برای مال‌باختگان مشخص شد که نمودار تغییرات قیمت کینگ‌مانی به صورت پلکانی رشد کرده و مانند دیگر رمزارزهای مشهور جهان تغییر نمی‌کرد. نوسانات کینگ‌مانی کاملاً کاذب بود و وبسایت یوتی‌بایت نیز در چندین نوبت مسدود می‌شد و افراد نمی‌‎توانستند نسبت به به فروش کینگ‎مانی اقدام کنند.

دستبرد به کیف پول الکترونیک مالباختگان توسط صرافی جعلی

این مالباخته کلاهبرداری کینگ‌مانی افزود: بسیاری از مالباختگان در خارج از کشور قرار دارند و برخی از اتباع کشورهای همسایه نیز که در شرکت بازاریابی شبکه‌ای فعالیت داشتند، پورسانت‌های خود را به وسیله کینگ‌مانی دریافت می‌کردند. در نهایت عملاً فروش کینگ‌مانی امکان‌پذیر نبود.

وی ادامه داد: به همین جهت در آن زمان برخی از مال‌باختگان تقاضا کردند که به جهت جلوگیری از افزایش ضرر و زیان، کینگ مانی خود را به بیت‌کوین تبدیل کنند؛ اما سایت یوتی‌بایت دوباره بسته شد و بیت‌کوین‌ها مجدداً به کینگ‌مانی تبدیل شده بودند. البته عوامل شرکت، قیمت کینگ‌مانی را تا ۲۵ هزار یورو افزایش داده و با تعطیلی سایت یوتی‌بایت، بیت‌کوین‌های متعلق به مالباختگان را هم به کینگ‌مانی تبدیل کردند. بعد از این اتفاقات، اعتراض مالباختگان به علت دستبرد به کیف پول الکترونیک آن‌ها افزایش یافت و تاکنون نیز ادامه یافته است.

کاهش تجمعات معترضان

وی با اشاره به همکاری کامل نیروی انتظامی و نهادهای نظارتی با مالباختگان افزود: از سال گذشته تاکنون در چند نوبت نسبت به برگزاری تجمع و اعتراض برای احقاق حقوق خود اقدام کرده‌ایم؛ اما موج جدید تجمعات را در چند روز گذشته کاهش داده‌ایم چرا که قصد نداریم دشمنان  از آن سوءاستفاده کنند.

این مالباخته کلاهبرداری کینگ‌مانی در پایان گفت: اعتراض مالباختگان تنها نسبت به سران این شرکت بازاریابی است که قصد دارند با انتساب خود به نهادهای انقلابی و ارزشی، ماجرای کلاهبرداری از مردم را به دست فراموشی بسپارند.

قوه قضائیه به دنبال سرمنشاء این کلاهبرداری باشد

ماجرای کلاهبرداری کینگ‌مانی بار دیگر نشان داد که عده‌ای سودجو به راحتی قادر هستند با وعده‌های فریبنده و سوءاستفاده از ناآگاهی عموم جامعه در خصوص ماهیت پیچیده و فنی رمزارزها، اموال مردم را غارت کنند. باوجود اینکه در مهرماه سالجاری برخی از اعضای اصلی خریدوفروش رمزارز جعلی کینگ مانی که گفته می‌شود از سران یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای مشهور هستند، دستگیر شده‌اند؛ اما هنوز هم ابعاد دقیق این پرونده روشن نشده است و خرید این رمزارز جعلی توسط برخی از افراد در فضای مجازی همچنان انجام می‌شود.

منبع مهر
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.