ویدئو / کلاهبرداری‌های عصر دیجیتال

کلاهبرداری رایانه‌ای نمونه‌ای از کلاهبرداری‌های عصر دیجیتال است. اگر شما هم در دام کلاهبرداران اینترنتی گرفتار شدید باید برای شکایت به دادسرای جرائم رایانه‌ای مراجعه کنید.

کلاهبرداری اینترنتی زمانی اتفاق می‌افتد که فرد کلاهبردار با وارد کردن داده‌ها و یا با مختل کردن سامانه‌ها و مواردی از این قبیل، قربانی را فریب داده و اموال او را تصاحب کند. در قانون جرائم رایانه‌ای و قانون تجارت الکترونیک، مصادیق کلاهبرداری رایانه‌ای ذکر شده است. مجرم باید علاوه بر رد مال به صاحب آن، یک تا پنج سال حبس و جزای نقدی یا هر دوی آن را متحمل شود. برای شکایت و رسیدگی به کلاهبرداری اینترنتی مالباخته باید به دادسرای جرائم رایانه‌ای مراجعه کند. در دادسرا برای او پرونده تشکیل می‌شود و به پلیس فتا (پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات) ارجاع داده می‌شود.

کار پلیس فتا رسیدگی به کلاهبرداری، جعل، سرقت، هک و سایر جرائم اینترنتی است و وظیفه تأمین امنیت در فضای مجازی را به عهده دارد. با مراجعه به سایت پلیس فتا هم می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید و پلیس فتا برای پیگیری و راهنمایی‌تان با شما تماس می‌گیرد. پلیس با شیوه‌های خاص خود تلاش می‌کند کلاهبرداران را پیدا و دستگیر کند. اما قبل از اینکه کار به اینجا برسد بهتر است اصول و شیوه‌های امنیتی رایانه‌ای و اینترنتی را یاد بگیریم و به آن‌ها عمل کنیم.

در ادامه ویدئوی زیر را ببینید:

منبع فارس
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.