سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال فعلا ممکن نیست

ند سگال، مدیر مالی توئیتر اعلام کرد که سرمایه گذاری این شرکت روی ارزهای رمزنگاری شده فعلا میسر نیست و نمی توان روی آن کار کرد.

ند سگال، مدیر ارشد مالی توئیتر،  تایید کرد که سرمایه گذاری در ارز‌های دیجیتال به دلیل نوسانات زیاد بازار و فقدان قوانین حسابداری در این بازار در حال حاضر منطقی نیست. سگال در مصاحبه‌ای گفت که توئیتر در حال حاضر نمی‌تواند قبل از تغییر سیاست‌های سرمایه‌گذاری ،در ارزهای دیجیتال یا هیچ یک از پروژه‌های وابسته به آن سرمایه‌گذاری کند. سگال گفت: “ما باید سیاست سرمایه‌گذاری خود را تغییر دهیم و مالکیت دارایی‌هایی دیگری را انتخاب کنیم. ”

درآمد توئیتر از عرضه ویژگی های جدید

توئیتر ارزش دارایی‌های خودش را تا پایان دسامبر ۳.۴۷ میلیارد دلار اعلام کرد که در مقایسه با ۱.۹۹ میلیارد دلار در سال قبل، در کنار سرمایه گذاری کوتاه مدت، افزایش یافته است. سگال نگرانی مشترک میان روسای مالی را تکرار کرد، که بسیاری از آنها نوسانات ارز‌ها و دارایی‌های دیجیتال را یکی از دلایل عدم استفاده برای سرمایه گذاری‌های شرکتی خود عنوان می‌کنند.

فقدان قوانین حسابداری خاص برای این دارایی‌ها نیز مسائل را برای CFO پیچیده می‌کند. شرکت‌های بزرگ آمریکایی در ماه‌های اخیر از هیئت استاندارد‌های حسابداری مالی خواسته‌اند تا قوانینی در مورد نحوه برخورد با دارایی‌های رمزنگاری شده بنویسد. البته استثنائاتی مانند شرکت تسلا و شرکت اسکوئر، شرکت پرداخت به رهبری جک دورسی که مدیر اجرایی توئیتر است، وجود دارد. این شرکت‌ها فاش کرده اند که دارایی‌های رمزنگاری شده دارند.

آمریتا آهوجا، مدیر مالی Square ماه گذشته در مصاحبه‌ای گفت: “ما بیت کوین را برای ترازنامه خود خریداری کرده ایم و معتقدیم نه تنها این کار نشان می‌دهد که ما در این بازار حضور داریم بلکه می‌تواند مزایای مالی جذابی را در دراز مدت برای ما داشته باشد. ”

سگال که از سال ۲۰۱۷ مدیریت امور مالی توئیتر را بر عهده دارد، اوایل سال جاری گفت که این شرکت استفاده از بیت کوین را بررسی کرده است. سگال گفت: “اگر بخواهیم ارز‌های دیجیتال را در ترازنامه خود داشته باشیم، باید تصمیمات متفاوتی بگیریم. توئیتر پتانسیل رشد را برای خدمات اشتراکی که اخیراً راه اندازی کرده است، می‌بیند. ”

سگال با اشاره به خدماتی مانند Twitter Blue که ویژگی‌های اضافی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و Super Follows که به کاربران اجازه می‌دهد از دنبال کنندگان خودشان پول دریافت کنند، گفت: “اشتراک‌ها و دسترسی به محتوای اضافی، فضای باز قابل پیش‌بینی و جدیدی برای ما خواهند بود تا درآمد بیشتری کسب کنیم.

سگال گفت: “Twitter Blue که در حال حاضر ۲.۹۹ دلار در ماه هزینه دارد، نقطه شروع عالی برای ما برای آزمایش ویژگی‌های جدید است. در حال حاضر درآمد اشتراک ۱۴۳ میلیون دلار برای ما سود داشته است.”

سگال گفت که در آینده، توئیتر اشتراک‌هایی را با قیمت‌های مختلف ارائه می‌دهد. با این حال، اکثر درآمد کلی شرکت با هدف ۷.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳،  از تبلیغات حاصل می‌شود.

او گفت که توئیتر ماه گذشته فاش کرد شرکت تبلیغات موبایلی MoPub خود را به قیمت ۱.۰۵ میلیارد دلار به AppLovin Corp می‌فروشد و بخشی از درآمد حاصل از این معامله را برای پرداخت بدهی و خرید مجدد سهام استفاده خواهد کرد. Threader، اپلیکیشنی که موضوعات را جمع‌آوری و به اشتراک می‌گذارد، روز دوشنبه اعلام کرد که توسط توئیتر به مبلغ نامشخصی خریداری شده است.


منبع باشگاه خبرنگاران
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.