پرداخت خسارت به زلزله‌ زدگان در کمتر از یک هفته

پس از زلزله شدید 23 آبان 1400 در استان هرمزگان، با حضور مدیرعامل و سرپرست معاونت فنی بیمه کوثر در مناطق زلزله ‌زده و بررسی روند رسیدگی به پرونده ‌های آسیب ‌دیدگان، پرداخت خسارت به افراد زیان ‌دیده در محل حادثه آغاز شد.

مدیرعامل شرکت و هیات‌همراه علاوه بر بازدید از مناطق آسیب‌دیده استان هرمزگان، به ویژه شهر فین و روستاهای تابعه که بیشترین خسارت را متحمل شدند، در محلی که برای اعلام خسارت بیمه‌گذاران این شهر در نظر گرفته شده بود حاضر شدند و از نزدیک در جریان چگونگی پیشرفت کار و رسیدگی به پرونده‌های بیمه‌گذاران خسارت‌دیده قرار گرفتند.

مدیرعامل بیمه کوثر با اشاره به اینکه از ساعات ابتدایی این زمین‌لرزه، بیمه کوثر کار تشکیل پرونده و ارزیابی خسارت‌ها را با دقت و سرعت بالا آغاز کرده است، گفت: برای تسریع در رسیدگی به خسارت‌ها و جبران حقوق بیمه‌گذاران بر مبنای پوشش‌ها و تعهداتی که طبق بیمه‌نامه، موظف به ادای آن هستیم، پنج تیم ارزیاب خسارت را به منطقه اعزام کردیم که پس از تقسیم مناطق جغرافیایی، کار تشکیل پرونده و سپس ارزیابی و تکمیل پرونده‌ها را با سرعت آغاز کردند.

ابوالفضل آقادادی، از تشکیل 800 فقره پرونده خسارت مربوط به این زلزله تا امروز خبر داد و افزود: خوشبختانه گروه‌های ارزیاب طی این شش روز پس از این حادثه، از بیشتر واحدهایی که اعلام خسارت شده بود حتی مناطق دوردست و صعب‌العبور بازدید و میزان آسیب‌های واردشده را تعیین کرده‌اند. برای تسریع کار و جلب رضایت آسیب‌دیدگان، این اختیار به گروه‌های ارزیاب داده شده است که در صورت تکمیل مدارک پرونده، مبلغ خسارت در محل به زیان‌دیده پرداخت شود. چنانچه مدارک ناقص باشد نیز ما آمادگی داریم بلافاصله پس از تکمیل مدارک پرونده از سوی بیمه‌گذاران خسارت آنان را بپردازیم.

وی با ابراز رضایت از چابکی تیمی همکاران شرکت و ارزیابان خسارت در رسیدگی به پرونده‌ها، خاطرنشان کرد: به منظور هماهنگی هرچه بیشتر برای پیشبرد امور و رسیدگی به خسارت‌های اعلامی، جلسه‌ای را با حضور مدیر کل ساتای استان، شهردار و رییس شورای شهر فین و همچنین سایر دست‌اندرکاران تشکیل دادیم که الحمدا… بسیار راهگشا بود. چک های خسارت را در کمتر از یک اهفته به زیان‌دیدگان تقدیم کردم تا با افتخار، بار دیگر ثابت کنیم بیمه کوثر در انجام تعهدات و وظایف خود همواره سعی می کند به بهترین نحو عمل می‌کند و بیمه‌گذار خود را در حوادث و ناگواری‌ها با تمام توان همراهی می‌کند.

مدیرعامل بیمه کوثر در تشریح برنامه پایانی سفر خود به استان هرمزگان گفت: علاوه بر بازدید میدانی از مناطق زلزله‌زده، جلسه‌ای با شهردار بندرعباس ترتیب داده شد. با توجه به اینکه مجموعه شهرداری بندرعباس یکی از بیمه‌گذاران خوب و بزرگ بیمه کوثر است، در این دیدار توافقات خوبی در زمینه افزایش همکاری‌های دو طرف صورت گرفت و امیدوارم نتایج آن را در آینده نزدیک شاهد باشیم.

منبع بیمه کوثر
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.