افتتاح حساب غیرحضوری در بانک مسکن

آیا شما هم به دنبال راهی برای افتتاح حساب غیرحضوری در بانک مسکن هستید؟

بانک مسکن برای توسعه خدمات غیرحضوری خود، امکان افتتاح حساب غير حضوري از طريق پيشخوان مجازي، وب‌سايت و همراه بانک مسکن توسط متقاضي را فراهم کرده است.

الف – مراحل افتتاح حساب غیرحضوری در بانک مسکن از طريق پيشخوان مجازي توسط متقاضي:

شامل سه مرحله به شرح ذيل مي‌باشد:

1- دريافت اطلاعات و احراز هويت:

 متقاضي از طريق رايانه شخصي يا لپ‌تاپ مجهز به دوربين (webcam) و يا تلفن‌همراه به سامانه پيشخوان مجازي ( https://ecounter.bank-maskan.ir)، متصل شده و از ميان امكانات فراهم شده در پيشخوان مجازي، منوي افتتاح حساب غير حضوري را انتخاب مي‌نمايد.

 – احراز هويت از طريق تشخيص چهره: در صورت انتخاب روش احراز هويت از اين طريق، متقاضي بايد شماره سريال كارت ملي را در فيلد مورد نظر وارد نمايد.

 –  احراز هويت از طريق كارت ملي هوشمند: در اين روش متقاضي، در ابتدا شخصاً نسبت به تهيه دستگاه كارت‌خوان (Card Reader) از فروشگاه‌هاي تجهيزات رايانه‌اي اقدام نموده و دستگاه مذكور را به رايانه شخصي متصل و طبق راهنماي آن مراحل نصب نرم‌افزار را انجام مي‌دهد. سپس متقاضي كارت ملي را وارد دستگاه كارت‌خوان نموده و منوي «جهت ارتباط با كارت ملي هوشمند» را انتخاب مي‌نمايد.

 –  احراز هويت از طريق اطلاعات مسكن‌كارت: اين روش احراز هويت به دارندگان كارت بانك مسكن (مسكن‌كارت) اختصاص دارد. در اين حالت مشتري شماره كارت بانك مسكن، كد CVV2، تاريخ انقضاي كارت و رمز دوم كارت (رمز پوياي كارت) را در فيلدهاي مربوطه وارد نموده، در صورت صحت اقلام ورودي، مشتري مجاز شمرده شده و به منظور افتتاح حساب به مرحله بعد هدايت مي‌شود.

2- استعلام كد شهاب:

– در اين مرحله استعلام كد شهاب جهت افتتاح حساب به صورت اتوماتيك انجام و در صورت احراز هويت موفق، كد پيگيري به متقاضي ارائه مي‌شود.

3- افتتاح حساب (در سامانه پيشخوان مجازي وب‌سايت بانك):

– پس از اخذ كد شهاب به شرح بند 2، متقاضي به مرحله بعد هدايت مي‌گردد. در اين مرحله بايد نوع سپرده، شعبه افتتا‌ح‌كننده، مبلغ افتتاح حساب، درخواست صدور كارت بانكي (در صورت نياز) تعيين و همچنين شرايط افتتاح حساب نيز تأييد گردد.

ب – مراحل افتتاح حساب غير حضوري از طريق پيشخوان مجازي در سامانه همراه بانك توسط متقاضي:

در خصوص افتتاح حساب از طريق پيشخوان سامانه همراه‌بانك، لازم است متقاضي آخرين نسخه نرم‌افزار همراه‌بانك و يا نسخه تحت وب همراه‌بانك (PWA) را در تلفن همراه خود نصب نموده باشد.

1- دريافت اطلاعات و احراز هويت: متقاضي از منوي پيشخوان مجازي همراه‌بانك، گزينه افتتاح حساب، منوي درخواست جديد را انتخاب مي‌نمايد.

احراز هويت از طريق تشخيص چهره: احراز هويت از اين طريق، همانند بند احراز هويت از طريق تشخيص چهره در قسمت افتتاح حساب بند «الف» مي‌باشد.

احراز هویت از طريق اطلاعات مسكن‌كارت: اين روش احراز هويت مختص دارندگان كارت بانك مسكن مي‌باشد. در اين حالت مشتري اطلاعات كارت را در فيلدهاي مربوطه وارد نموده، در صورت صحت، كد تأييد به تلفن همراه مشتري ارسال شده، مشتري كد مربوطه را در محل مورد نظر درج و به مرحله بعد هدايت مي‌شود.

    2- استعلام كد شهاب: فرآيند دريافت كد شهاب نيز همانند مفاد بند 2 قسمت «الف» مذكور مي‌باشد.

    3- افتتاح حساب در پیشخوان همراه بانک: فرایند افتتاح حساب در این مرحله نیز همانند مفاد بند 3 قسمت “الف”می‌باشد.

    منبع بانک مسکن
    1 نظر
    1. صهیب کوهرو می گوید

      ممنون میشم

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.