چالش‌هایی که ای نماد پیش پای کسب و کارها می‌گذارد

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در کشور حداقل ۳۵۰ هزار واحد و حداکثر ۲ میلیون واحد کسب و کار اینترنتی وجود دارد که به ارائه خدمات می‌پردازند.

دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: کمتر از چند ماه پیش قانونی تحت عنوان تسهیل در صدور مجوز‌های کسب و کار در مجلس تصویب شد. در حال حاضر در کشور ما راه اندازی کسب و کار جدید با موانع بسیاری رو به رو است. این موانع سبب شده، شاخص کشور در بحث تسهیل مجوز کسب و کارها، رتبه ۱۲۰ را کسب کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: بنابراین  قانونی تصویب کردیم که بسیاری از الزامات را برداریم.  در کشور  حداقل ۳۵۰ هزار و حداکثر ۲ میلیون کسب و کار اینترنتی وجود دارد که به ارائه خدمات می‌پردازند. در همین راستا با این موضوع مواجه شدیم که بانک مرکزی اعلام کرده هر مجموعه پرداختی که‌ ای نماد نداشته باشد، بسته می‌شود و اجازه فعالیت ندارد.

او گفت: از ۳۵۰ هزار کسب و کار اینترنتی، ۶۰ – ۷۰ هزار نفر مجوز‌ ای نماد گرفتند؛ که این موضوع نشان دهنده این است که، نزدیک به ۳۰۰ هزار مورد از کسب و کار جوانان با تهدید مواجه است.

دهنوی گفت: ما درگاهی، تحت عنوان g۴b راه اندازی کردیم که همه کسب و کار‌ها باید در این سامانه درخواست مجوز دهند و جوانان نیز برای راه اندازی کسب و کار، فقط باید به این سامانه که متولی آن وزارت اقتصاد است، مراجعه کنند و درخواست مجوز دهند.

او گفت: بنابراین قرار بر این شد، وزیر اقتصاد در کمیته مقررات زدایی، درخواست لغو الزامی شدن‌ «ای نماد» را برای کسب و کار بدهد.

منبع باشگاه خبرنگاران
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.