2 دلیل برای استقرار بیشتر دستگاه‌های خودپرداز در سال 2022

آیا دستگاه‌های خودپرداز در سال 2022 همچنان ارزش خواهند داشت؟ پاسخ کوتاه این است. "بله"

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ سال 2022 نزدیک است، در دو سال گذشته بسیاری از روندها تغییر کرده است، اما چندین روند در همه بخش‌های تجاری ثابت مانده است، مانند افزایش تمایل مشتری برای سفارشی سازی و ارتقا تجربه کاربری در همه پلتفرم‌ها.

در دنیای مالی، مشتریان به طور فزاینده‌ای گزینه‌های مختلف را بررسی می‌کنند و لزوماً به بانک‌های فعلی خود وفادار نمی‌مانند.

در این شرایط، ممکن است کاهش تعداد دستگاه‌های خودپرداز به دلیل نگرانی در مورد پاکیزگی و تقاضا برای خدمات بدون پول نقد منطقی باشد، اما گزارشی در ATM Marketplace بیان می‌کند که راه‌اندازی دستگاه‌های خودپرداز بیشتر در سال 2022 ایده بهتری است.

در این گزارش دو دلیل ارائه می‌دهد که باید به فکر استقرار دستگاه‌های خودپرداز بیشتر باشید.

خودپردازها دسترسی به خدمات بانکی را افزایش می‌دهند

دستگاه‌های خودپرداز به بانک‌ها در دسترسی مشتریان به خدمات مورد نیاز خود کمک می‌کنند . به‌ویژه در زمانی که محدودیت‌های کرونا باعث تعطیلی شعب شده بود. در نتیجه، بسیاری از بانک‌ها تعداد دستگاه‌های خودپرداز خود را در سال 2021 افزایش دادند.

در واقع، گزارش روندهای نرم‌افزار ATM نشان می‌دهد که 43 درصد از بانک‌ها تعداد دستگاه‌های خودپرداز خود را افزایش داده‌اند و 29 درصد همین تعداد را حفظ کرده‌اند. بانک‌ها دلایل مختلفی را برای انجام این کار در گزارش خود بیان کردند، اما یک دلیل اصلی این بود که مشتریان همچنان نیاز به دسترسی به پول نقد دارند، صرف نظر از اینکه شعبه باز باشد یا نه.

با کاهش کرونا، مشتریان همچنین می‌خواهند طبق شرایط خود به بانکداری دسترسی داشته باشند. آنها نمی‌خواهند در ساعات محدود شعبه برای برداشت پول نقد، پرداخت صورتحساب یا چک  و سپرده وارد شعبه شوند. بنابراین دستگاه‌های خودپرداز می‌توانند به ارائه این خدمات کمک کنند

2 دلیل برای استقرار بیشتر دستگاه های خودپرداز در سال 2022

خودپردازها می‌توانند یک تجربه شعبه کامل را ارائه دهند

به طور سنتی، دستگاه‌های خودپرداز وظیفه توزیع پول نقد (دریافت و پرداخت) مشتریان را بر عهده دارند، اما با معرفی بسیاری از ویژگی‌های جدید که به ارائه یک تجربه کامل در خارج از شعبه کمک می‌کند، شرایط به سرعت قابل تغییر است.

برخی از دستگاه‌های خودپرداز هم اکنون می‌توانند خدمات زیر را ارائه دهند:

ارتباط زنده تعاملی با متصدی بانکی

پرداخت انواع قبض و وجوه دولتی

خدمات کارت و وام و سپرده

تراکنش‌های از پیش تعیین شده

تراکنش‌های بدون کارت

دریافت اسکناس‌های سفارشی

با این خدمات، دستگاه‌های خودپرداز می‌توانند یک تجربه بانکی سفارشی سازی شده را ارائه دهند. بنابراین برای موفقیت بانک‌ها در سال 2022، آنها باید راه‌حل‌هایی ارائه دهند که تجربه بانکی مشتریان را بهبود بخشند و راه‌حل‌های سلف سرویس مانند دستگاه‌های خودپرداز به انجام این کار کمک می‌کنند.

 

منبع atmmarketplace
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.