آمادگی برای اصلاح نظام کارمزد افزایش یافته است

پیمان طبری مدیر عامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش گفت: با توجه به تجربه خوبی که در بدنه بانک مرکزی و شاپرک وجود دارد امید داریم تا نظام کارمزد اصلاح شود و این نظام تا حد زیادی مبتنی بر ارائه سرویس ها شده و در ازای خدمت خوب از طرف ما، نحوه پرداخت کارمزدها نیز تغییر کند.

طبری با اشاره به افزایش اصناف و پذیرندگان کشور در کنار افزایش قیمت ارز افزود: بدیهی است ادامه روند فعلی بدون تغییر این نظام در آینده مشکلات زیادی را برای بانک ها و شرکت های خدمات پرداخت به همراه خواهد داشت که خوشبختانه بانک مرکزی و شاپرک در صدد اصلاح این رویه هستند. شاپرک در حال حاضر اقدامات مثبتی انجام و دستور العمل خیلی خوبی هم داده است. با توجه به نگاه حاکم بانک مرکزی و شاپرک بر اصلاح نظام کارمزد و بهینه کردن شبکه موجود می توانیم به مسیر روبه رشد دراین صنعت امیدداشته باشیم . می خواهیم با حمایت مدیرعامل شاپرک برای اصلاح نظام کارمزد و دستورالعمل بانک مرکزی این روند بهبود را شاهد باشیم.

مدیرعامل ایران کیش گفت: ما معتقدیم که در حال حاضر کارمزدها در جای درست خود قرار ندارد، وقتی پذیرنده سرویس و خدماتی می گیرد می تواند بخشی از کارمزد را نیز تقبل کند، در حالیکه امروز تمامی کارمزد بر گردن بانک است و قطعا این موضوع هزینه های زیادی را روی دوش بانک نیز قرار میدهد. چند سال پیش یکبار بانک مرکزی برای اصلاح نظام کارمزد تلاش کرد که با واکنش های شدیدی ازاین بابت روبه رو شد، اما امروز آمادگی جامعه برای تغییر نظام کارمزد افزایش یافته است. هم اکنون از سوی دارنده(کارت) برای مانده گیری بحث کارمزد وجود دارد که برای شارژ و قبض هم می تواند شکل بگیرد، پذیرنده هم آمادگی اینکه بخشی از کارمزد را تقبل کند، دارد و در عوض این موضوع ما نیز می توانیم سرویس های به مراتب بهترو ویژه تری را به خصوص در امور غیر حضوری و آنلاین به پذیرنده بدهیم. حتی در تسهیل فرایند بیمه گذاری و بیمه گری پذیرندگی، بیمه شخص ثالث و درمانی و سیستم های پرداخت با احزار هویت های آنلاین، به پذیرنده ها خدمات رسانی خواهیم کرد.

طبری با بیان اینکه برایند حاصل از رسوب پول و میزان کارمزدی که ارائه میشود برایند خیلی مثبتی برای بانک ها نیست اظهارداشت: میزان رسوب پول برای بانک ها باتوجه به هزینه های سرسام آور جوابگوی کارمزدهانیست. برای همین قطعا باید در سال های آینده  نظام کارمزد را درست کنیم.

حمایت از شرکت پرداخت حمایت از بانک است

مدیر عامل ایران کیش با تاکید براینکه هر حمایتی که برای رشد شرکت خدمات پرداخت، شود بانک هم رشد خواهد کرد افزود:  امروز خدمات شرکتی مانند ایران کیش با خدمات بانکداری عجین شده است. بنابراین هرچه قدر از صنعت پرداخت حمایت شود از صنعت بانکداری حمایت می شود.

طبری در پاسخ به سوالی مبنی برمیزان هزینه هایی که شرکت های پرداخت از بابت خرید و نو آوری دستگاه کارتخوان باید بپردازند گفت: ایران کیش البته بخش قابل توجه و عمده ای از دستگاه ها را خود بومی سازی و سپس وارد بازار کرده است اما به صورت کلی به عنوان مثال هر سال باید 100 تا 150 هزار دستگاه جدید برای بهبود ناوگان خود ارائه دهیم که اگر قرار بود همه این ها خریداری شوند متوسط هر دستگاه جی پی آر اس(بی سیم)  بین دومیلیون و پانصد هزار تا سه میلیون و 200 هزارتومان است که با استهلاک 60 ماهه عدد بسیارعجیبی می شود ، از سویی هزینه هایی مانند رول و …. را نیز به آن اضافه کنیم،  بدیهی است که این هزینه ها نیازمند حرکت شرکت های پرداخت به سمت راهکارهای جدید به غیر از درآمدهای تراکنشی است .

مدیرعامل ایران کیش با اشاره به جایگاه این شرکت درمیان سه شرکت برتر خدمات پرداخت از لحاظ مبلغ تراکنش و رشد قابل توجه در زمینه درگاه پرداخت اینترنتی و ارائه اپلیکیشن موبایلی پات لایف اظهارداشت : مسیر ایران کیش از درآمدهای تراکنشی به سمت دیگر در آمدها تغییر کرده و خوشبختانه ما موفق شدیم علی رغم تمام هزینه ها و سختی ها و قیمت ارز و تورم و …. سود آوری داشته و تحقق سود ایران کیش فراتر از بودجه پیش بینی شده است. به عبارتی وابسته به درآمدهای شاپرکی نبودیم و امروز جزو بهترین شرکت های پرداخت هستیم تا شرمنده سهامدارانمان نباشیم .

وی در ادامه با تاکید براینکه شرکت های پرداخت در مقابل پرداخت یارها قرار نگرفته اند گفت: از سویی پرداخت یارها می توانند چابکی را به این شبکه بیاورند و در سویی دیگر شرکت های پرداخت در زمینه قوانینی مانند مبارزه با پولشویی ، اینماد و… تسهیل کننده روند خواهند بود. چه بسا برخی قوانین نیز در آینده تعدیل شوند و یا علی رغم برخی اعتراضاتی که امروز بعضا میبینیم، قوانین جدید به مانند قانون رمز پویا فراگیر شده و همه از آن استقبال کرده و سیستم امنیتی صنعت پرداخت به شدت ارتقا یابد.

منبع شرکت کارت اعتباری ایران کیش
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.