پیام ساتوشی ناکاموتو به جامعه بیت‌کوین

تا به امروز، ساتوشی ناکاموتو یکی از بزرگترین اسرار بیت کوین است و مردم برای کشف هویت سازنده بیت کوین بسیار جستجو کرده اند.

۱۱ سال پیش در ۱۲ دسامبر ۲۰۱۰، برنامه نویس (یا برنامه نویسان) با نام مستعار بلاک چین پیام نهایی را برای جامعه ارزهای دیجیتال گذاشت و تاکید کرد که “کارهای بیشتری برای انجام دادن روی DoS وجود دارد.”

DOS یا داس که سرواژهٔ «Disk Operating System» است به دسته‌ای از سیستم عامل‌های مرتبطی اطلاق می‌شود که برای کامپیوترهای سازگار با آی‌بی‌ام طراحی شده بودند.

میراث ساتوشی ناکاموتو

۱۱ سال پیش در ۱۲ دسامبر ۲۰۱۰، مخترع بیت کوین جامعه را ترک کرد و هرگز برنگشت؛ ادعا شده است به دنبال خروج ساتوشی ناکاموتو از جامعه، خالق بیت کوین ایمیل هایی را به توسعه دهندگان مایک هرن و گاوین آندرسن ارسال کرده است.

ساتوشی اولین بار ۱۳ سال پیش ظاهر شد و بیت کوین را به جهانیان معرفی کرد، ساتوشی تقریباً ۷۷۲ روز یا کمی بیش از ۲ سال را صرف برقراری ارتباط با اعضای جامعه نوپای کریپتو کرد.

شواهد نشان می دهند که یک موجودیت واحد شبکه بلاک چین بیت کوین را راه اندازی کرده است و فرض بر این است که استخراج کننده واحد ساتوشی ناکاموتو بوده است.

یک شبیه‌سازی که سال گذشته منتشر شد نشان می‌دهد که ساتوشی احتمالاً از یک رایانه شخصی (PC) با استفاده از سیستم عامل ویندوز برای استخراج ۱.۱ میلیون بیت کوین استفاده کرده است.

اگر ساتوشی هنوز زنده است و به این بیت کوین دسترسی دارد، احتمالاً یکی از ثروتمندترین افراد روی سیاره زمین است؛ تخمین زده می شود که ساتوشی ناکاموتو بین ۷۵۰۰۰۰ تا ۱.۱ میلیون بیت کوین در طول ۷۷۲ روز استخراج کرده است.

ساتوشی ناکاموتو علاوه بر معرفی بیت‌کوین و ایمیل‌های پس از آن، به اعضای جامعه توصیه‌هایی کرد و در طول دو سالی که مخترع در جامعه حضور داشت، مکرراً با توسعه‌دهندگان صحبت کرد. برای سال‌ها، مردم جملات و توصیه‌های ساتوشی ناکاموتو را گرد هم می‌آورند تا ببینند که مخترع واقعاً چه منظوری داشته است. ناکاموتو مواردی از این قبیل گفت: «اگر بتوانیم آن را به درستی توضیح دهیم [بیت کوین] برای دیدگاه آزادی‌خواهان بسیار جذاب است. من با کد بهتر از کلمات هستم.»

خالق بیت کوین همچنین گفت:” مشکل اصلی ارزهای دیجیتال اعتمادی است که برای کارکرد آن لازم است. باید به بانک مرکزی اعتماد کرد تا ارز را تحقیر نکند، اما تاریخچه ارزهای فیات پر از نقض این اعتماد است.”

زمانی گفته می شد که جامعه بیت‌کوین باید با کمک‌های ویکی‌لیکس به وجود آید اما ناکاموتو از صمیم قلب با آن مخالفت کرد و گفت “نه، آن را به راه نیندازید.” پروژه باید به تدریج رشد کند تا نرم‌افزار در طول مسیر تقویت شود. من این درخواست را از ویکی لیکس می کنم که سعی در استفاده از بیت کوین نداشته باشد. بیت کوین در ابتدای راه یک جامعه بتا کوچک است.

برخی از مردم بر این باورند که حرکت ویکی لیکس برای استفاده از بیت کوین در سال ۲۰۱۰ ممکن است به اندازه کافی ساتوشی را ناراحت کرده باشد که مخترع آن را ترک کند.

روز قبل از ایمیل نهایی ساتوشی در ۱۱ ام دسامبر ناکاموتو از پذیرش بیت کوین توسط ویکی لیکس شکایت کرد؛ روز بعد پیام نهایی ساتوشی به کل جامعه در ۱۲ دسامبر آمد و به توسعه دهندگان گفت که کارهای بیشتری برای انجام دادن روی DoS وجود دارد.

به دنبال این پیام، ساتوشی ناکاموتو دیگر هرگز از طریق پیام با انجمن، مردم و جامعه بیت کوین ارتباطی برقرار نکرد. مطمئناً افرادی وجود دارند که ادعا می کنند ساتوشی ناکاموتو هستند اما تا به امروز، هیچ فردی نتوانسته است ثابت کند که بیت کوین را اختراع کرده است.

پست فروم ۱۲ دسامبر آخرین پیام ساتوشی به جامعه نوپای کریپتو و احتمالاً راه خداحافظی مخترع بود.

منبع خبر آنلاین
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.