استیبل کوین‌ها آسیب‌پذیرند

تنظیم‌کننده‌های ارشد مالی ایالات‌متحده می‌گویند: ارزهای دیجیتال و تغییرات آب‌وهوایی از بزرگ‌ترین خطرات برای ثبات مالی هستند و هم اکنون دارایی‌های دیجیتالی به رشدی به ارزش نزدیک به ۲.۳ تریلیون دلار رسیده‌اند.

شورای نظارت بر ثبات مالی FSOC (گروه نظارتی که پس از بحران مالی برای نظارت بر ریسک‌های شرکت‌های مالی برای کل اقتصاد و سیستم مالی ایجاد شده است) به رشد سریع ارزهای دیجیتال ازجمله استیبل کوین‌ها، وام‌دهی ارزهای دیجیتال و وام‌گیری اشاره و اظهار کرد: یک آسیب‌پذیری بالقوه مهم در حال ظهور است.

FSOC به ریاست جانت یلن، وزیر خزانه‌داری و متشکل از روسای آژانس‌های نظارتی مالی برتر شامل فدرال رزرو و کمیسیون بورس و اوراق بهادار است.

تنظیم‌کننده‌ها تاکید می‌کنند که بازار رمزارزها به‌طور کلی مبهم است و قیمت‌های کریپتو به شدت نوسان دارد و بیشتر حدس و گمان حرکت‌های بازار را هدایت می‌کند.

آنان هشدار دادند که مشخص نیست رمزارزها به چه میزان مستقیما به اقتصاد وابسته هستند اما اضافه کردند که حتی با افزایش محبوبیت این بخش در بین خریداران جزء، ممکن است سرمایه‌گذاری در این بخش برای بسیاری مناسب نباشد.

مقامات به‌طور کلی بر احتمال شکست عملیاتی، کلاهبرداری و دستکاری بازار در رمزارزها و خطرات مرتبط مستقیم یا غیرمستقیم با خدمات بانکی، بازارهای مالی و واسطه‌های مالی تاکید می‌کنند و در مورد پولشویی، فرار مالیاتی و استفاده از ارزهای دیجیتال در حملات باج‌افزار هشدار می‌دهند.

به‌طور خاص، این گزارش روی استیبل‌کوین‌ها (یک طبقه دارایی طراحی شده برای هموارسازی نوسانات سکه‌های دیجیتال که اکنون ارزشی نزدیک به ۱۶۶ میلیارد دلار دارد) و پتانسیل اجرای آنها متمرکز شده است.

تنظیم‌کننده‌ها می‌گویند که شرایط متشنج بازار می‌تواند شوک به اقتصاد و سیستم مالی را تشدید کند.

استیبل‌کوین‌ها ارزهای دیجیتالی هستند که ارزش آن‌ها به ارزهای ثابت مانند دلار آمریکا یا اوراق بهادار کوتاه‌مدت مرتبط است و توسط معامله‌گران برای ورود و خروج از معاملات استفاده می‌شود. آن‌ها در بسیاری از فعالیت‌های رمزنگاری نقطه مرکزی هستند و به‌طور فزاینده‌ای برای وام‌ دادن یا استقراض در سایر دارایی‌های دیجیتال در مبادلات ارزهای دیجیتال استفاده می‌شوند.

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.