ریزش بیت‌کوین ادامه‌دار خواهد بود؟

یک کارشناس حوزه ارزهای دیجیتالی گفت: پس از آنکه بیت‌کوین در عبور از سطح قیمتی ۵۲ هزار دلار ناموفق بود، دیشب در عرض تنها چند ساعت بیش از ۳۰۰۰ دلار ریزش کرد. اتریوم نیز چندان شب خوبی را سپری نکرد و حالا زیر ۴۰۰۰ دلار معامله می‌شود.

احسان عاشوری اظهار کرد: در چند روز گذشته همه چیز برای بیت‌کوین خوب پیش می‌رفت، آهسته توانسته بود در شب کریسمس ۵۰ هزار دلار را رد کند و حتی تا ۵۲ هزار دلار هم بالا برود، اما این روزها خرس‌ها یا همان فروشنده‌های بازار قدرت بیشتری نسبت به گاوها یا همان خریداران دارند و توانستند بیت‌کوین را به زیر بکشند. البته به هر حال بیت‌کوین مقاومت کرد و از ۴۷ هزار دلار پایین‌تر نرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیت‌کوین در وضعیت ریکاوری است و نزدیک ۴۸ هزار دلار معامله می‌شود. اگر قیمت بیت‌کوین نتواند به بالاتر از ۴۹٫۲۰۰ برسد، احتمال دارد همچنان به روند نزولی خود ادامه دهد. با کاهش قیمت به کمتر از ۴۷٫۲۰۰ دلار باید منتظر حتی ریزش‌های بیشتر از سوی بیت‌کوین باشیم.

این کارشناس حوزه ارزهای دیجیتالی، با بیان اینکه آلت‌کوین‌ها هم چندان وضعیت خوبی ندارند، اغلب آنها در وضعیت قرمز به سر می‌برند، افزود: آلت‌کوین‌ها نیز برخلاف دیروز که سودهای قابل توجهی به سرمایه‌گذاران خود هدیه داده بودند، امروز لباس قرمز به تن کرده‌اند. اتریوم روزهای زیادی بود که بالای ۴۰۰۰ دلار معامله می‌شد، اما طی ۲۴ ساعت گذشته با ریزش مواجه شد و حالا زیر خط ۴۰۰۰ دلار به سر می‌برد.

عاشوری ادامه داد: با نگاهی کلی به بازار رمزارزها متوجه می‌شویم همچنان بیت‌کوین سردمدار این بازار است و با کوچکترین نوسانی، قیمت تمام رمزارزها تکان می‌خورد. سولانا، کاردانو، ریپل، آولانچ، دوج‌کوین، شیبا اینو، ماتیک، لایت‌کوین و چین‌لینک هم طی یک روز گذشته، بین ۱ تا ۵ درصد افت قیمت داشته‌اند. رمزارز ترا با ۷.۵- درصد و پولکادات ۶- درصد ریزش، وضعیت بدتری نسبت به رمزارزهای برتر بازار دارند. ارزش بازار رمزارزها با کاهش ۷۰ میلیارد دلاری طی یک روز گذشته، به عدد ۲.۳ ترلیون دلار رسیده است.

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.