ایلان ماسک چه کسی را به عنوان ساتوشی ناکاموتو معرفی کرد؟

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت‌هایی مانند تسلا، اسپیس ایکس و نورالینک گفت که معتقد است فردی که پشت نام مستعار ناکاموتو قرار دارد، متخصص رمزنگاری، نیک سابو است.

سابو یکی از پیشگامان ارزهای دیجیتال و پشت سر ایده هایی مانند بیت گلد، پیش درآمد بیت کوین و قراردادهای هوشمند است که در بلاک چین اتریوم استفاده می شود. با این حال، سابو گفته است که او فردی نیست که در پشت هویت ناکاموتو قرار دارد.

هیچ کس واقعاً نمی داند چه کسی پشت نام مستعار ساتوشی ناکاموتو است که به عنوان مخترع اولین و بزرگترین ارز دیجیتال جهان – بیت کوین – شناخته می شود. ناکاموتو کسی بود که اولین بلاک چین بیت کوین را استخراج کرد و کسی بود که وایت پیپر را برای ارز دیجیتال منتشر کرد. ناکاموتو پیش‌بینی کرده بود که بیت‌کوین ارزی برای تراکنش باشد که به‌طور گسترده توسط جهان برای محافظت در برابر تورم پذیرفته می‌شود.

در حالی که بیت‌کوین طی دو سال گذشته از نظر قیمت‌ و محبوبیت رشد پیدا کرده است، هویت ناکاموتو هنوز به طور گسترده مورد گمانه‌زنی قرار دارد. اکنون، ثروتمندترین مرد جهان فکر می کند که ممکن است پاسخ این سوال را داشته باشد.

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت‌هایی مانند تسلا، اسپیس ایکس و نورالینک اظهار داشته است که معتقد است شخصی که پشت نام مستعار ناکاموتو قرار دارد، کسی نیست جز متخصص رمزنگاری، نیک سابو.

ماسک به خبرگزاری سی ان بی سی گفت: “به نظر می‌رسد که او بیش از هر کس دیگری مسئول ایده‌های پشت بیت کوین است. او ادعا می‌کند که ناکاموتو نیست، اما من در این خصوص مطمئن نیستم.”

ماسک در ادامه گفت: «می‌توانید به تکامل ایده‌ها قبل از راه‌اندازی بیت‌کوین نگاه کنید و ببینید چه کسی درباره آن ایده‌ها نوشته است.»

سابو یکی از پیشگامان ایده‌های ارزهای دیجیتال و دارایی‌های دیجیتال مشابه بود. سابو خالق اصلی پروژه منحل شده بیت گلد در سال ۱۹۹۸ بود که اولین تلاش برای ایجاد یک ارز مجازی و غیرمتمرکز بود. تکنیک‌ها و ایده‌های سابو در پروژه بیت گلد به طور مستقیم بر توسعه بیت‌کوین تأثیر می‌گذارد، با گنجاندن مدل اثبات کار (PoW)، استفاده از بلوک‌های استخراج در بلاک چین و موارد دیگر. سابو همچنین قراردادهای هوشمندی را توسعه داد که به بخش کلیدی بلاک چین اتریوم تبدیل شد که میزبان دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان است. سابو ادعا کرده است که پشت هویت ناکاموتو نیست.

سابو در سال ۲۰۱۴ به دومینیک فریزبی، نویسنده مالی، گفته بود: “اشتباه کردی که مرا به عنوان ساتوشی دوست داشتی، اما من به آن عادت کرده ام.”

اما مطالعه‌ای از مرکز زبان‌شناسی قانونی دانشگاه آستون در سال ۲۰۱۴، که کاغذ سفید بیت‌کوین را با سایر مطالب منتشر شده سابو، همراه با نوشته‌های ۱۰ نفر دیگر تجزیه و تحلیل کرد، به این نتیجه رسیده بود که سابو بدون شک پشت ایجاد وایت پیپر بوده است.
به گفته محققان، تعداد شباهت‌های زبانی بین نوشته سابو و کاغذ سفید بیت‌کوین غیرعادی بود و هیچ یک از نویسندگان احتمالی دیگر به این خوبی مشابه نبودند.

اما بدون افشای واقعیت کاملاً ممکن است که هویت واقعی شخصی که پشت توسعه ارزهای رمزنگاری شده است، فقط در حد حدس و گمان باشد. ماسک می‌گوید:” این یک اتفاق جالب در تاریخ بشر است که فناوری خاصی وجود دارد که مخترع آن کاملاً ناشناس است.”

 

منبع خبر آنلاین
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.