کسب و کارهای فناورانه، دلیل ظهور نئوبانک‌ها

از مهمترین دلایل ظهور نئوبانک‌ها می‌توان به علاقه کسب و کارهای فناوری محور به مشارکت با بانک‌ها برای ارائه ابزارها و خدمات بانکی منحصر به فرد به مشتریان اشاره کرد.

به گزارش گروه تحقیق و ترحمه عصربانک؛ با تبدیل شدن فناوری به بخش اساسی از زندگی روزمره، شرکت‌های فناوری محور بیشتر به دنبال راه‌های جدیدی برای ادغام خود در روال‌های روزمره مشتریان و ارائه خدمات ارزشمند به آنها هستند.

از  مهمترین دلایل ظهور نئوبانک‌ها می‌توان به علاقه کسب و کارهای فناوری محور به مشارکت با بانک‌ها برای ارائه ابزارها و خدمات بانکی منحصر به فرد به مشتریان اشاره کرد.

کسب و کارهای فناوری محور، دلیل ظهور نئوبانک‌ها

نئوبانک‌ها هیجان انگیز هستند و خدمات زیادی را ارائه می‌دهند که بانک های سنتی نمی‌توانند یا نمی‌خواهند ارائه دهند. اگر به دنبال بانک تماماً دیجیتالی با فناوری پیشرفته هستید، برخی از برترین نئوبانک‌های سال 2021 در عکس زیر آمده است:

کسب و کارهای فناوری محور، دلیل ظهور نئوبانک‌ها

نئوبانک چیست؟

نئوبانک‌ها از طریق مشارکت بین شرکت‌های فناوری محور و بانک‌های موجود شکل می‌گیرند. این شرکت‌های فناوری محور به شکل منحصر به فردی خدمات بانکی را ارائه می‌دهد. آنها اپلیکیشنی را راه اندازی می‌کنند تا خدمات بانکی و غیربانکی را بطور کاملاً غیرحضوری و بدون نیاز شعبه به مشتریان ارائه دهند.

این بدان معناست که شرکت فناوری محور از طریق نئوبانک می‌تواند بر شایستگی‌ها و ظرفیت‌های اصلی خود تمرکز کند و به کمک یک اپلیکیشن موبایلی کاربردی، خدمات بانکی را بصورت نوآورانه ارائه دهد. در مقابل، بانک شریک به مشتریان جدیدی که در نئوبانک حساب باز می‌کنند دسترسی پیدا می‌کند. از آنجایی که پول نزد بانک سنتی نگهداری می‌شود، نئوبانک‌ها می‌توانند مشتریان خود را  نسبت به امنیت حساب مطمئن کنند.

کسب و کارهای فناوری محور، دلیل ظهور نئوبانک‌ها

برخلاف بانک‌های سنتی، نئوبانک‌ها معمولاً روی چند سرویس خاص تمرکز می‌کنند.  مهم ترین ویژگی‌هایی که باید در نئوبانک‌ها جستجو کنید چیست؟

نئوبانک‌ها معمولا برای حل یک مشکل خاص یا با هدف خاصی طراحی می‌شوند. به عنوان مثال، Aspiration برای کمک به مردم علاقه‌مند به محیط زیست به گونه‌ای طراحی شده است که بتوانند از کسب و کارهای سبز حمایت کنند. برخی دیگر سعی می‌کنند به مشتریان کمک کنند تا از کارمزد اجتناب کنند یا زودتر به چک‌های حقوق خود دسترسی پیدا کنند.

اولین چیزی که باید در یک نئوبانک جستجو کنید این است که آیا ارزش پیشنهادی منحصر به فرد آن با خواسته‌ها و نیازهای شما مطابقت دارد یا خیر. مثلاً اگر نگران محیط زیست نیستید، نئوبانک متمرکز بر سبز بودن جذاب نخواهد بود. با این حال، اگر یک حساب جاری می‌خواهید که پاداش برگشت نقدی ارائه دهد، ممکن است یک نئوبانک برای شما وجود داشته باشد.

 

منبع doughroller
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.