حرکت بازار پرداخت اروپا: از پول نقد به پرداخت دیجیتالی

یک مطالعه جدید توسط Payments Europe نشان می‌دهد که پس از همه‌گیری کرونا تا چه حدی روندهای جدید پرداخت، در رفتار پرداخت مشتریان و پذیرندگان در اروپا تغییر ایجاد کرده است.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ اروپایی‌ها به طور فزاینده‌ای به استفاده از روش‌های پرداخت دیجیتالی روی آورده‌اند، به طوری که در سال 2021 از هر 10 تراکنش در فروشگاه، 8 مورد الکترونیکی بوده است.

جالب توجه است که 2 نفر از هر 3 کاربر (67٪ از مشتریان، 70٪ از پذیرندگان) می‌خواهند این روند حتی بیشتر شود و از طرح‌های دولت برای تشویق استفاده و پذیرش پرداخت‌های الکترونیکی استقبال می‌کنند.

از سال 2019، پرداخت‌های نقدی در اروپا رو به کاهش بوده است. هندریک فرانک، عضو هیئت مدیره Payments Europe در این باره توضیح می‌دهد که همه گیری کرونا به وضوح روند استفاده از پرداخت‌های الکترونیکی و به طور خاص تر استفاده از پرداخت‌های بدون تماس را تسریع کرد.

مطالعات نشان می‌دهد که پرداخت‌های بدون تماس به میزان ۲۵ درصد از کل تراکنش‌ها، پرکاربردترین روش پرداخت در فروشگاه‌های اروپا در ۱۲ ماه گذشته بوده است. در همین رابطه اکثر مشتریان اروپایی با افزایش سقف پرداخت‌های بدون تماس تا 150 یورو در هر تراکنش موافق هستند.

 از پول نقد به پرداخت دیجیتالی

با استفاده بیشتر و بیشتر از روش‌های پرداخت الکترونیکی توسط مشتریان، پذیرندگان دریافته‌اند که پرداخت‌های کارتی اکنون بیش از نیمی از گردش مالی ماهانه آنها را تشکیل می‌دهد.

از دیدگاه پذیرندگان، از هر 5 پذیرنده، 4 پذیرنده ارزش زیادی برای پرداخت‌های کارتی قایل هستند و بیش از 90 درصد از پذیرندگان اروپایی معتقدند که مزایای پرداخت‌های کارتی بیشتر از هزینه‌های مرتبط با آن است.

این تحقیق نشان می‌دهد که مشتریان (88٪) و پذیرندگان (76٪) از راهکارهای موجود پرداخت راضی هستند. اگرچه کارت‌های فیزیکی روش پرداخت ترجیحی هم برای پذیرندگان و هم برای مشتریان باقی می‌مانند، ولی پرداخت‌های فوری و BNPL  (اکنون بخر بعداً پرداخت کن) به طور قابل توجهی در حال افزایش هستند.

در حالی که کارت‌ها همچنان پرمصرف‌ترین و محبوب‌ترین ابزار در اروپا برای پرداخت‌های درون فروشگاهی هستند، این نظرسنجی همچنین روندهای جالبی را در رابطه با روش‌های پرداخت جدید نشان می‌دهد و انتظار می‌رود پرداخت Buy-Now-Pay-Later (BNPL) سه برابر شود.  در همین رابطه مایکل هافمن، عضو هیئت مدیره Payments Europe می گوید: طی 12 ماه آینده  استفاده از پرداخت های فوری دو برابر خواهد شد.

مشتریان اروپایی احساس می‌کنند که پرداخت‌های فوری به طور گسترده‌ای در دسترس است، به ویژه برای خریدهای آنلاین و پرداخت های فرد به فرد.

با این حال، این مطالعه نشان می‌دهد که 89 درصد از مشتریان در اروپا معتقدند خطراتی در ارتباط با استفاده از پرداخت‌های فوری وجود دارد و این موضوع در مورد پذیرندگان نیز صادق است: در حالی که از هر 10 پذیرنده 9 نفر اعلام کردند که از ویژگی‌های فعلی نقل و انتقالات فوری راضی هستند، 8 نفر از 10 نفر نیز معتقدند که این گزینه پرداخت با ریسک بالایی همراه است.

منبع paymentscardsandmobile
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.