از رونمایی CBDC ویزا تا استیبل کوین پی‌پل

در چند روز اخیر ویزا اعلام کرده است که قصد دارد در سه ماهه دوم سال 2022، ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را به بانک‌های مرکزی و مؤسسات مالی ارائه کند. همچنین پی پال گزارش‌های متعدد مبنی بر کار بر روی یک استیبل کوین را تایید کرده است. در ادامه جزئیات بیشتری از این دو پروژه را بررسی می‌کنیم.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ اخیراً ویزا، ارائه‌دهنده خدمات پرداخت، ماژول پرداخت Visa CBDC را توسعه داده است و در بهار، کار بر روی نمونه‌های اولیه و موارد استفاده خاص آن را آغاز می‌کند.

این شرکت تجربه ارز دیجیتال بانک مرکزی یا همان CBDC را شبیه به پرداخت‌های امروزی با ویزا کارت متصل به CBDC یا ضربه زدن به کیف پول دیجیتال تصور می‌کند.

کاترین گو، رئیس CBDC ویزا توضیح می‌دهد: «ماژول پرداخت‌های CBDC ویزا برای اتصال CBDC به شبکه‌های پرداخت موجود طراحی شده است، به طوری که شبکه‌های CBDC می‌توانند به راحتی به ارائه‌دهندگان خدمات مالی سنتی متصل شوند.

از رونمایی CBDC ویزا تا استیل کوین پی پل

بانک‌ها و پردازنده‌های صادرکننده می‌توانند به این ماژول متصل شوند و زیرساخت‌های موجود خود را با آن یکپارچه کنند و کارهایی مانند صدور کارت‌های پرداخت مرتبط با CBDC یا اعتبار کیف پول برای مشتریان را انجام دهند.

Visa و ConsenSys با 27 بانک مرکزی در این رابطه مشورت کردند و دریافتند که اولویت‌های اصلی بانکها، یکپارچگی و قابلیت ادغام با سیستم‌های پرداخت فعلی، امنیت، اعتماد مصرف کننده و همچنین دسترسی است.

در صورت موفقیت، CBDC می‌تواند دسترسی به خدمات مالی را گسترش دهد و پرداخت‌های دولتی را کارآمدتر، هدفمندتر و ایمن‌تر کند.

با CBDC، یک بانک مرکزی می‌تواند پرداخت‌های سریع را به مجموعه‌ای از کاربران هدفمند ارسال کند و پارامترهای مخارج خاص را برنامه‌ریزی کند.

همچنین مردم یک جامعه که با مشکلات اقتصادی مواجه هستند می‌توانند مستقیماً در کیف پول دیجیتالی خود کمک فوری دولتی دریافت کنند و برای خرید خواربار یا سایر ملزومات از پذیرندگانی که این پرداخت‌های دیجیتالی را می‌پذیرند استفاده کنند.

پی پال در حال راه‌اندازی استیبل کوین است

از رونمایی CBDC ویزا تا استیل کوین پی پل

پی پال نیز در چند روز اخیر گزارش‌های متعدد مبنی بر کار بر روی یک استیبل کوین را تایید کرده است.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ این گزارش‌ها برای اولین بار در ماه می گذشته منتشر شد. در آن زمان، منابع گفتند که پی پال، در حال مذاکره با استارت‌آپ های شخص ثالث در فضای کریپتو بود.

همچنین سخنگوی پی‌پل گفته بود که این شرکت در حال بررسی کاربردهای ارز دیجیتال به عنوان بخشی از پیشنهادات خود است.

هفته گذشته، بلومبرگ نیز گزارش داد که کدهای تعبیه شده در اپلیکیشن IOS پی پل، یک به اصطلاح “کوین پی پال” است که  در طی یک هکاتون داخلی ایجاد شده است.

نشانه‌های استیبل کوین پی پال برای اولین بار توسط توسعه دهنده استیو موزر مشاهده شد. او متوجه کد و تصاویر مخفی در اپلیکیشن پی پال شد که کار روی «کوین پی پال» را نشان می‌داد که توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود.

در اکتبر 2020، پی پال با افزودن کریپتو به اپلیکیشن پرداخت خود موجی به راه انداخت و به کاربران سرویس اصلی خود و همچنین Venmo اجازه خرید و نگهداری رمزارز را داد. بر همین اساس بخش پرداخت از آن زمان به عنوان بخشی از یک واحد تجاری اختصاصی کار خود را بر روی این استیبل کوین گسترش داده است.

یک استیبل کوین باید از پرداخت‌ها در مقیاس پشتیبانی کند و برای استفاده غول‌های پرداخت‌، از امنیت لازم برخوردار باشد و در مورد مقررات، چارچوب‌های نظارتی و نوع مجوزهای مورد نیاز در این فضا شفافیت وجود داشته باشد.

 

منبع paymentscardsandmobile paymentscardsandmobile
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.