بدافزارهای ارزان و ساده بلای جان دنیای رمزارز

نتایج یک بررسی نشان می دهد رشد بدافزارهای ارزان و ساده موجب شده تا سارقان ارزرمزها راحت تر از هر زمان دیگری بتوانند فعالیت های مخرب خود را پیگیری کنند.

ارزرمزها به یک هدف مهم برای مجرمان سازمان یافته مبدل شده اند و آنها دوست دارند از این طریق درآمد دائمی و ساده داشته باشند.

گاهی اوقات هکرها با طراحی باج افزار درصدد سرقت ارزرمزها هستند و در ماه های اخیر رشد تعداد بدافزارهای ساده ولی مخرب این روند را تشدید کرده است.

ارزش رو به رشد رمزارز آن را به سرعت به یک هدف کلیدی برای مجرمان سایبری تبدیل کرده و آنها به طور فزاینده ای حملاتی را انجام می دهند که هدف آنها سرقت ارزهای دیجیتال از کیف پول کاربران است.

تحقیقات موسسه Chainalysis نشان می‌دهد کاربران ارزهای دیجیتال به طور فزاینده‌ای در معرض تهدید بدافزارهای سارق اطلاعات، نفوذگر به کیف پول های دیجیتال و تروجان‌ها هستند. برای مثال، نوعی از بدافزار دزد اطلاعات به نام Redline در انجمن‌های جرایم سایبری روسیه با قیمت 150 دلار برای اشتراک یک ماهه یا 800 دلار برای دسترسی  مادام العمر تبلیغ می‌شود.

 این بدافزار خود را رمزگذاری می کند، بنابراین تشخیص آن برای نرم‌افزار ضد‌ویروس دشوارتر شده و احتمال موفقیت حملات آن نیز افزایش می‌یابد. به طور کلی، بدافزارهای معرفی شده در این گزارش برای انتقال غیرقانونی 5974 مورد ارزرمز در سال 2021 مورد استفاده بوده اند که نسبت به 5449 مورد در سال 2020 افزایش یافته است.

منبع فارس
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.